Skutočnú konkurenciu na televíznom trhu mali zabezpečiť peoplemetre, oveľa efektívnejšie sa však zdá porovnanie úspešnosti, keď televízie začali vysielať úplne rovnaké programy. Kúpili licencie, postavili domčeky s bazénom uprostred a pod drobnohľadom kamier do nich napchali ľudkov, čo sa radi ukazujú.
V Česku sa vďaka tomu o pár dní dočkali prvého šoku: takmer tá istá šou vysielaná pod iným názvom na televíznej stanici Prima je u divákov úspešnejšia než Big Brother na Nove. Rovnaký scenár sa môže zopakovať aj na Slovensku, kde sa VyVolení objavili na menej sledovanej komerčnej stanici, ktorá bojuje s etablovaným konkurentom. Tieto šou môžu zamiešať situáciou na televíznom trhu, hoci ich úspech ešte neznamená, že sa dlhodobo stáva úspešnejšou aj televízia, ktorá ich vysiela.
Možno už o pár týždňov uvidíme riaditeľa Markízy vykrúcať sa tak, ako sa minulý týždeň vykrúcal riaditeľ Novy. Ten pred spustením projektu rozprával, že jeho konkurencia chce predstihnúť ich silné auto na trabante. Už po pár dňoch sa však ukázalo, že reality šou na Prime má o polovicu vyššiu sledovanosť, v čom riaditeľ Novy nevidí žiaden problém a vyzval, aby kritici počkali, aká bude situácia po sto pokračovaniach. Prvou zásadnou chybou je dať konkurencii náskok a spustiť svoju reality šou neskôr. Túto chybu má práve Markíza za sebou, čím riskuje, že si diváci zvyknú na obyvateľov domčeka na televízii Joj a na jej obyvateľov už nebudú mať čas. Podobenstvo o trabante sa možno nakoniec ukáže prorocké, ísť za týmto autom nikdy nebola príliš príjemná a voňavá záležitosť.
StoryEditor