Víkendové odovzdávanie ceny Osobnosť televíznej obrazovky a s ním spojené intrigy a ostentatívna neúčasť televízie Markíza naznačujú, že aj na slovenskom televíznom trhu začína situácia hustnúť. Veď kde sú tie časy, keď Markíza neohrozene kraľovala celému Slovensku bez konkurencie televízie Joj a po boku chátrajúcej Slovenskej televízie? V najbližších rokoch zrejme nastane situácia, keď sa bude podiel všetkých troch televízií na trhu postupne vyrovnávať. Dobrým príkladom je česká situácia. V stredu oslávila televízia Nova desiate výročie svojho vzniku. Peoplemetre však za uplynulý mesiac hlásia malú katastrofu: sledovanosť sa blíži k hranici štyridsiatich percent, takže časy sedemdesiatpercentnej sledovanosti sú už zrejme iba príjemnými spomienkami na minulosť. Nove na chrbát dýcha (aj za cenu vysielania nevkusných komunistických seriálov) televízia Prima. Štandardné postavenie má Česká televízia, ktorá aj napriek momentálnym finančným problémom nikdy nestratila svoju úroveň. Slovenská situácia sa prečistí spustením peoplemetrov, od ktorých si veľa sľubujú čoraz sebavedomejšie konkurentky televízie Markíza. Prípadné posuny na trhu budú spočiatku zaujímavé najmä pre marketingové agentúry, z hľadiska možností na zlepšovanie svojej tvorby je potenciálnym víťazom Slovenská televízia.
StoryEditor
Čaká Markízu osud Novy?
Slovenská situácia sa prečistí spustením peoplemetrov, od ktorých si veľa sľubujú čoraz sebavedomejšie konkurentky televízie Markíza.