Do konca roku 2010 mali byť Bratislava a Košice prepojené diaľnicou. Rozprávala o tom ešte druhá Dzurindova vláda a aj tá minulá, Ficova. Nakoniec ale tak, ako meškali tí prví, meškali aj druhí. Len výhovorky, prečo sa termíny nestíhajú, sa postupom času menili. Na výsledku to však nezmenilo nič.
Slovensko totiž trpí pri výstavbe diaľnic dvoma vážnymi problémami, a to nedostatkom peňazí a amaterizmom, ktorý sa prejavuje aj v snahe obchádzať či už písané, alebo nepísané pravidlá. Napríklad diaľničné prepojenie Bratislavy a Žiliny malo byť hotové do roku 2006, ako znela dohoda slovenskej vlády s automobilkou Kia. Nakoniec sa tak udialo až tento rok koncom mája, pretože úsek ponad Považskú Bystricu spôsobil množstvo sporov, ktoré znamenali až štvorročné oneskorenie stavby.
Teraz je jasné, že posúvať sa budú aj ďalšie termíny výstavby diaľnice na východ. Zrušenie prvého balíka PPP projektov novým ministrom dopravy Jánom Figeľom znamená, že mnohé veci sa budú musieť začať odznova. Dobudovanie cesty medzi Martinom a Prešovom sa tak posunie. Tu sa totiž tiež niekto pokúsil klasicky po slovensky vybabrať s ochranou prírody, a to, čo neprekáža domácim autoritám, narazilo na Brusel. Peniaze nie sú, a cestu, ktorej sa vyčíta predraženosť, niet za čo postaviť.
Popri tom všetkom sa predstavitelia súčasnej a tej bývalej vlády snažia nahádzať čo najviac blata na toho druhého. Podľa doteraz dosiahnutých výsledkov si však môžu ruky podať, pretože kým boli pri moci, tak dobabrali veľkú časť toho, čo sa dobabrať dalo. Výsledkom je, že ani v tomto volebnom období sa z Bratislavy do Košíc po diaľnici neodvezieme.