Bratislavčanov dlhý čas oslovoval prázdny slogan na zadnej okne autobusov: "Táto plocha môže byť vaša!". Asi málokto z tých, čo to čítali, tušil, že zakrátko to bude pravda. Dnes ich z toho istého priestoru totiž oslovuje iný, rovnako málo vtipný slogan: "Spájame dva brehy." Pod tým hrdý nápis Metroba, Metro Bratislava. Slogan sa však dá čítať aj ako "Spájame dva účty", alebo ešte menej prívetivo, len v tom istom zmysle. Metro Bratislava je spoločnosť, ktorú založili ako investorskú organizáciu na financovanie stavby hlavnej dopravnej tepny metropoly. Nie je to zárobková organizácia, financie, ktoré rozdeľuje, dostáva zo spoločného balíka. Keďže z objektívnych, a najmä zo subjektívnych dôvodov k výstavbe metra zatiaľ nedošlo, Metro Bratislava dostalo za úlohu spravovať štátne, teda spoločné peniaze určené na výstavbu mosta Košická -- hoci túto stavbu nemožno pokladať ani za protézu nahrádzajúcu ťah rýchlodráhy alebo podzemky. To však v týchto súvislostiach nie je dôležité. Dôležité je, že spoločnosť Metro, ktorá nemá čo predávať, a preto si ani nemá prečo robiť reklamu, vynakladá na ňu peniaze. Aj tu je odpoveď poruke -- metro spravuje tá istá samospráva, miestni politici, ktorí spravujú aj majiteľa autobusov, dopravný podnik. Ten je známy zápornými hospodárskymi výsledkami, zlými službami, a najmä trvalým nedostatkom peňazí -- každá korunka je teda dobrá. Aj za prenajatú plochu. Aj z rozpočtu na most. A že sa na tom uživí ešte aj nejaká reklamná agentúra? No a čo? U nás je to už zvykom...