StoryEditor

Twitter a Facebook. Víťazi majstrovstiev sveta vo futbale?

12.06.2014, 14:41
Autor:
Pavel PetrPavel Petr

Twitter a Facebook sú dve z tých najväčších svetových sociálnych sietí. A spolu s prichádzajúcim svetovým šampionátom budeme môcť sledovať či obe siete potvrdia svoje postavenie komunikačných entít. A hlavne, či ich business modely postavené na reklame skutočne fungujú.

Facebook aj Twitter sa v poslednom čase dosť zameriavajú na novinky, ktoré by im mali zabezpečiť ďalšie príjmy z reklamy. Marketéri firiem, ktoré na šampionáte v Brazílii chcú zarobiť, majú tak skvelú šancu zacieliť na miliardy užívateľov oboch dvoch sietí v rámci jednej kampane.

Obe siete majú značný potenciál vďaka relatívne ľahkému a presnému cieleniu. Hlavným ťahákom pre Twitter budú určite tematické hastagy či už ide o oficiálny hashtag šampionátu alebo hashtag jednotlivých krajín. Alebo už dobre známe sponzorované Tweety. Twitter taktiež prišiel s novým vzhľadom, ktorý zožal úspech u drvivej väčšiny užívateľov, čo sa príliš často nestáva. Navyše pridáva po vzore Facebooku aj reklamu do mobilného telefónu. Facebook taktiež prekonal redesign svojho NEWSFEED a vrátil sa tak ku koreňom prapôvodného vzhľadu, ktorý nemiatol používateľa a nepresúval neustále ponuky sem a tam. Navyše plánuje ďalší reklamný formát po jednej zo strán, ktoré by mali osloviť užívateľa. Facebook je na tom výsledkovo lepšie sa svojím formátom platby za 1000 zobrazení.

V čase, keď práve výdavky na online marketing rastú rýchlym tempom a mobilná reklama rastie raketovo - vlani až na dvojnásobok roku 2012, môže byť pre investorov zaujímavé si na podobnom príklade overiť, či sú business modely spomínaných spoločností dlhodobo životaschopné alebo sa stále ešte hľadajú .

Doterajší sľubný vývoj výnosov oboch spoločností by sa vďaka šampionátu mohol posilniť v druhom kvartáli tohto roka, čo by mohlo byť chápané ako pozitívna validácia funkčného modelu pre generovanie ziskov.

Vývoj výnosov Facebooku a Twitteru sú veľmi podobné, avšak v absolútnom vyjadrení sú výnosy Twitteru desatinou.


Druhý rozdiel je zjavný až v prvom kvartáli 2014, kde výnosy Twitter rastú ďalej, ale pomalším tempom. Facebook si v Q1 2014 pohoršil vplyvom nižšieho dopytu po reklame po Vianociach.

01 - Modified: 2006-06-22 14:20:00 - Feat.: 0 - Title: Podielové fondy nie sú zázračnou alternatívou k nízko úročeným bankovým vkladom
01 - Modified: 2024-11-19 13:54:21 - Feat.: - Title: Influencerka Dominika: Pracujem nonstop. Je stereotyp, že nerobíme. Jazvy po autonehode prijímam doteraz 02 - Modified: 2024-11-18 07:55:17 - Feat.: - Title: Zomrel ďalší fitness influencer, pár dní po 30. narodeninách dostal infarkt. Je pripomienkou, že nie každé svaly sú zdravé 03 - Modified: 2024-11-11 17:00:00 - Feat.: - Title: Symbolizuje Musk nástup superboháčov do svetového diania? 04 - Modified: 2024-11-07 15:00:00 - Feat.: - Title: Ani so súhlasom rodičov. Vláda v Austrálii chce deťom zakázať sociálne siete 05 - Modified: 2024-11-07 06:45:28 - Feat.: - Title: Austrálska vláda chce zakázať používanie sociálnych médií deťom do 16 rokov
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/komentare-a-analyzy, menuAlias = komentare-a-analyzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 11:33