StoryEditor

Twitter a Facebook. Víťazi majstrovstiev sveta vo futbale?

12.06.2014, 14:41
Autor:
Pavel PetrPavel Petr

Twitter a Facebook sú dve z tých najväčších svetových sociálnych sietí. A spolu s prichádzajúcim svetovým šampionátom budeme môcť sledovať či obe siete potvrdia svoje postavenie komunikačných entít. A hlavne, či ich business modely postavené na reklame skutočne fungujú.

Facebook aj Twitter sa v poslednom čase dosť zameriavajú na novinky, ktoré by im mali zabezpečiť ďalšie príjmy z reklamy. Marketéri firiem, ktoré na šampionáte v Brazílii chcú zarobiť, majú tak skvelú šancu zacieliť na miliardy užívateľov oboch dvoch sietí v rámci jednej kampane.

Obe siete majú značný potenciál vďaka relatívne ľahkému a presnému cieleniu. Hlavným ťahákom pre Twitter budú určite tematické hastagy či už ide o oficiálny hashtag šampionátu alebo hashtag jednotlivých krajín. Alebo už dobre známe sponzorované Tweety. Twitter taktiež prišiel s novým vzhľadom, ktorý zožal úspech u drvivej väčšiny užívateľov, čo sa príliš často nestáva. Navyše pridáva po vzore Facebooku aj reklamu do mobilného telefónu. Facebook taktiež prekonal redesign svojho NEWSFEED a vrátil sa tak ku koreňom prapôvodného vzhľadu, ktorý nemiatol používateľa a nepresúval neustále ponuky sem a tam. Navyše plánuje ďalší reklamný formát po jednej zo strán, ktoré by mali osloviť užívateľa. Facebook je na tom výsledkovo lepšie sa svojím formátom platby za 1000 zobrazení.

V čase, keď práve výdavky na online marketing rastú rýchlym tempom a mobilná reklama rastie raketovo - vlani až na dvojnásobok roku 2012, môže byť pre investorov zaujímavé si na podobnom príklade overiť, či sú business modely spomínaných spoločností dlhodobo životaschopné alebo sa stále ešte hľadajú .

Doterajší sľubný vývoj výnosov oboch spoločností by sa vďaka šampionátu mohol posilniť v druhom kvartáli tohto roka, čo by mohlo byť chápané ako pozitívna validácia funkčného modelu pre generovanie ziskov.

Vývoj výnosov Facebooku a Twitteru sú veľmi podobné, avšak v absolútnom vyjadrení sú výnosy Twitteru desatinou.


Druhý rozdiel je zjavný až v prvom kvartáli 2014, kde výnosy Twitter rastú ďalej, ale pomalším tempom. Facebook si v Q1 2014 pohoršil vplyvom nižšieho dopytu po reklame po Vianociach.

01 - Modified: 2006-06-22 14:20:00 - Feat.: 0 - Title: Podielové fondy nie sú zázračnou alternatívou k nízko úročeným bankovým vkladom
01 - Modified: 2025-11-30 22:47:00 - Feat.: - Title: Druckerov rezort bude diskutovať o pravidlách pre sociálne siete, zdôrazňuje edukáciu 02 - Modified: 2025-11-30 15:57:44 - Feat.: - Title: Liga za duševné zdravie: Regulovať sociálne siete je nevyhnutné, samotný zákaz však problém nerieši 03 - Modified: 2025-11-27 13:42:31 - Feat.: - Title: Kto je kto na sociálnych sieťach 04 - Modified: 2025-11-26 12:59:13 - Feat.: - Title: Europarlament chce zakázať sociálne siete mladším ako 16 rokov, vyzýva aj na obmedzenie návykových prvkov 05 - Modified: 2025-11-26 11:19:42 - Feat.: - Title: Austrálski aktivisti spochybňujú zákaz sociálnych sietí pre deti do 16 rokov
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/komentare-a-analyzy, menuAlias = komentare-a-analyzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. december 2025 19:29