StoryEditor

Twitter a Facebook. Víťazi majstrovstiev sveta vo futbale?

12.06.2014, 14:41
Autor:
Pavel PetrPavel Petr

Twitter a Facebook sú dve z tých najväčších svetových sociálnych sietí. A spolu s prichádzajúcim svetovým šampionátom budeme môcť sledovať či obe siete potvrdia svoje postavenie komunikačných entít. A hlavne, či ich business modely postavené na reklame skutočne fungujú.

Facebook aj Twitter sa v poslednom čase dosť zameriavajú na novinky, ktoré by im mali zabezpečiť ďalšie príjmy z reklamy. Marketéri firiem, ktoré na šampionáte v Brazílii chcú zarobiť, majú tak skvelú šancu zacieliť na miliardy užívateľov oboch dvoch sietí v rámci jednej kampane.

Obe siete majú značný potenciál vďaka relatívne ľahkému a presnému cieleniu. Hlavným ťahákom pre Twitter budú určite tematické hastagy či už ide o oficiálny hashtag šampionátu alebo hashtag jednotlivých krajín. Alebo už dobre známe sponzorované Tweety. Twitter taktiež prišiel s novým vzhľadom, ktorý zožal úspech u drvivej väčšiny užívateľov, čo sa príliš často nestáva. Navyše pridáva po vzore Facebooku aj reklamu do mobilného telefónu. Facebook taktiež prekonal redesign svojho NEWSFEED a vrátil sa tak ku koreňom prapôvodného vzhľadu, ktorý nemiatol používateľa a nepresúval neustále ponuky sem a tam. Navyše plánuje ďalší reklamný formát po jednej zo strán, ktoré by mali osloviť užívateľa. Facebook je na tom výsledkovo lepšie sa svojím formátom platby za 1000 zobrazení.

V čase, keď práve výdavky na online marketing rastú rýchlym tempom a mobilná reklama rastie raketovo - vlani až na dvojnásobok roku 2012, môže byť pre investorov zaujímavé si na podobnom príklade overiť, či sú business modely spomínaných spoločností dlhodobo životaschopné alebo sa stále ešte hľadajú .

Doterajší sľubný vývoj výnosov oboch spoločností by sa vďaka šampionátu mohol posilniť v druhom kvartáli tohto roka, čo by mohlo byť chápané ako pozitívna validácia funkčného modelu pre generovanie ziskov.

Vývoj výnosov Facebooku a Twitteru sú veľmi podobné, avšak v absolútnom vyjadrení sú výnosy Twitteru desatinou.


Druhý rozdiel je zjavný až v prvom kvartáli 2014, kde výnosy Twitter rastú ďalej, ale pomalším tempom. Facebook si v Q1 2014 pohoršil vplyvom nižšieho dopytu po reklame po Vianociach.

01 - Modified: 2006-06-22 14:20:00 - Feat.: 0 - Title: Podielové fondy nie sú zázračnou alternatívou k nízko úročeným bankovým vkladom
01 - Modified: 2024-12-22 07:55:50 - Feat.: - Title: Sprav si s nami počas sviatkov detox od sociálnych sietí. Prinášame zaručené rady, ako vďaka ktorým to zvládneš 02 - Modified: 2024-12-19 12:11:38 - Feat.: - Title: GALÉRIA Najlepšie memečka týždňa: Prezident má fotku s kaprom a všetky problémy krajiny razom zmizli, lekári čakajú na basu 03 - Modified: 2024-12-18 18:23:49 - Feat.: - Title: Francúzsko tvrdí, že má dôkazy o ruskom ovplyvňovaní influencerov na sociálnych sieťach 04 - Modified: 2024-12-17 12:12:12 - Feat.: - Title: FOTO Táto optická ilúzia každému zamotá hlavu. Pozri sa na tento obrázok detí a objavíš niečo, čo ťa vydesí. Vidíš to aj ty? 05 - Modified: 2024-12-12 10:19:11 - Feat.: - Title: Influencerky sa súdia kvôli tomu, že obe žijú vo svete plnom béžovej farby. Rozsudok môže byť prelomový
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/komentare-a-analyzy, menuAlias = komentare-a-analyzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. december 2024 17:28