Každú sekundu zarobí americký retailový gigant Walmart 15 054 dolárov. Google za tento čas získa 1 897 dolárov a relatívne drobný Twitter zinkasuje “len” 21 dolárov. Takéto porovnanie tržieb prináša v porovnaní s tým klasickým nový pohľad na relatívnu trhovú silu veľkých firiem. Niektoré zo súvislostí, ktoré odhaľuje, sú prekvapujúce.
Napríklad výrobca a distribútor mnohých veľkých značiek nealkoholických nápojov Coca-Cola má väčší zisk ako jej najväčší konkurent, Pepsi, napriek tomu, že dosahuje nižšie tržby.
Výrobcovia lietadiel Boeing a Airbus majú zasa zhruba rovnaké tržby, no americká firma vychádza z porovnnaia ako omnoho ziskovejšia.
Zaujímavý je aj pohľad na Amazon. Dnes je už síce predajným gigantom, no jeho tržby stále tvoria len zlomok z toho, čo dosahuje napríklad Walmart. Ten zarobí každú minútu zhruba 900-tisíc dolárov, zatiaľ čo Amazon “len” 143-tisíc dolárov.
Kamenná sieť obchodov zároveň prináša aspoň priemerné marže, zatiaľ čo Amazon sa stále zameriava najmä na rast a marže plánuje zvyšovať neskôr.
Jasného víťaza majú aj technologické giganty. Google je síce často považovaný za dominantnejšiu firmu ako Apple, no ten pri podobných maržiach dosahuje omnoho väčšie tržby.
Gigant z oblasti investičného bankovníctva J.P. Morgan Chase je zasa v porovnaní so známejším Goldman Sachs väčší čo do tržieb aj zisku. Má však nižšiu maržu.
V nasledujúcom grafe si môžete pozrieť komplexnejší prehľad, koľko veľkým firmám trvá, než získajú tržby vo výške jedného milióna dolárov.
Zdroj: Bloomberg, The Economist