Nebude na hviezdnom nebi prémiových elektrických vozov jedinou hviezdou. Na chrbát jej začnú šliapať značky, ktoré majú na to, aby zničili "sen" Elona Muska. Jedným z matadorov je Aston Martin a hneď druhým ešte obávanejším žralokom je BMW. Alebo to sú len slepé výstrely?
Britský výrobca automobilov Aston Martin vyhlásil, že plánuje plne elektrický automobil, resp. svoj aktuálny model Rapide S chce z aktuálneho plynového pohonu prerobiť na plne elektrický. Úloha ohroziť Model S od Tesly bude však veľmi ťažká, najostrejšie verzie Modelu S P90D zvládne zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 2,8 sekundy a stavia ju to tesne za Bugatti Veyron, čo je niekoľkonásobne drahší superšport.
Ak chce Aston Martin súperiť s modelom S od Tesly musí pekne zrýchliť. Je o 50 percent pomalší ako najrýchlejší Model S. Hovorca Tesly berie novú konkurenciu ako možnosť si overiť, že modely vozidiel Tesla sú najbezpečnejšie elektrické automobily, ktoré dokážu predviesť také zrýchlenie.
Tým však výpočet problémov Aston Martin nekončí. Odhad ceny vozidla Rapide v plne elektrickej verzii je v intervale 200 až 250 tisíc dolárov s dojazdom okolo 200 míľ. Čo je dosť nekonkurencieschopné s modelom P90D od Tesly, ktorý stojí 118 000 dolárov a dojazd má 268 míľ.
Navyše porovnávame aktuálne produkovaný voz Tesly s konceptom Astonu, ktorý má zísť z výrobnej linky za dva roky. To už bude v čase, keď bude nová továreň Tesly v spolupráci s Panasonicom chrliť obrovské množstvo lacných batérií a tak cena Tesla vozov môže ešte klesnúť.
Čo na to BMW?
BMW už vlani predstavilo svojou elektrickú budúcnosť. Teraz sa vracia aj ku kombinácii plyn-elektrina a dokonca aj vodík. BMW už má dve vozidlá - BMW i8 čo je športové vozidlo a potom BMW i3, ktorý predstavuje najlepšiu voľbu pre mestskú prevádzku a všestranné menšie vozidlo v kompaktnom balení.
Podľa posledných informácií sa zdá, že bavorská automobilka pracuje alebo chce začať pracovať na verzii i5, teda elektrickom luxusnom sedane, ktorý by mal mať veľkosť zhruba ako Tesla Model S. Nový model sedanu od BMW by mal byť však v dvoch verziách čisto elektrický a potom kombinovaný hybrid. Ten by bol vhodnejší aj pre dlhšie cesty než len lokálne malé trasy na čo by mali samotné batérie bez problémov stačiť. Okrem toho chce automobilka ponúknuť špeciálny dizajn pre daný rad vozov vrátane vnútorného vybavenia.
Zdá sa, že prvotných obáv o prvenstvo v pretekoch o elektrifikáciu automobilového priemyslu sa môžete Tesla rýchlo zbaviť. Aston Martin zatiaľ nepredstavuje veľké ohrozenie a automobil BMW do boja prehovoriť môže, ale primárnym trhom podľa predaných vozidiel je pre BMW stále Európa s podielom 43 percent a rastie význam Ázie práve na úkor Ameriky. Naopak hlavným trhom Tesly sú práve Spojené Štáty. Teda veľkého súboja BMW a Tesla Motors sa pravdepodobne tiež nedočkáme.
Článok bol zverejnený na webe patria.cz