StoryEditor

Práve začínate? Tweetnite o sebe

28.08.2013, 00:00

Ako je na tom vaša prítomnosť v sociálnych médiách? Výhody sú obrovské, no štúdia spoločnosti IBM zistila, že sociálne médiá sú v súčasnosti najmenej používanou metódou komunikácie so zákazníkmi – veľa riaditeľov ani len netuší, kde začať. Či už rozbiehate novú firmu alebo rozširujete zabehnutý podnik, ak ste podnikateľ bez prítomnosti v sociálnych médiách, vaša spoločnosť má konkurenčnú nevýhodu.

Základy Virgin Group

Za posledných niekoľko rokov sme si vybudovali silnú prítomnosť online a stále vymýšľam nové spôsoby, ako náš dosah zväčšovať. Bude to aj tým, že základné koncepty som už dobre poznal: veď môj prvý úspešný podnik sa týkal médií. Keď som mal šestnásť, s priateľmi sme založili Študentský magazín. A aj keď som si neudelil titul vydavateľa, keď sa na to spätne pozerám, práve to bola moja práca.
Rozbehli sme našu mesačnú publikáciu a dúfali sme, že poskytneme mladým ľuďom platformu na protest proti nespravodlivosti vietnamskej vojny. Čoskoro sa z magazínu stalo miesto, kde nové talenty predstavovali svoje diela. Publikovali sme aj zanietených mysliteľov, ako napríklad Jean-Paul Sartre, inšpiratívnych spisovateľov, ako James Baldwin a nápaditých umelcov ako David Hockney. Tento magazín predstavoval vzrušujúce fórum, kde ľudia kreatívne vyjadrovali svoje postoje a mohli sa snažiť o vyvolanie zmien. Vtedy sme to ešte nevedeli, ale boli to základy, na ktorých bola neskôr vybudovaná skupina Virgin.

Tradičné noviny

A o pár desaťročí neskôr (kto by ich počítal?!) som sa vrátil k publikovaniu, aj keď teraz je to prostredníctvom môjho blogu a iných kanálov sociálnych médií.
Podniky, ktoré sa snažia získať výhodu nad ostatnými, sa musia sústrediť na to, aby sa dostali na prvé stránky miestnych novín. Keď sa tlač začne zaujímať o výrazné iniciatívy, ktoré sa odohrávajú vo vašej firme, dá sa z toho veľa vyťažiť.

Nové médiá

Ale jedna vec, ktorú som sa za tie roky naučil je, že naše spoločnosti sa nebudú tešiť pozornosti médií každý deň. Preto som potreboval aj iné spôsoby, ako so zákazníkmi komunikovať a udržiavať si ich pozornosť.
Dnešní podnikatelia musia svoje firmy dostať tam, kde prebieha konverzácia – do mobilných telefónov, tabletov a laptopov. Sociálne médiá sú na to ideálnym miestom, a myslím si, že jedným z dôvodov vlažného ohlasu väčšiny spoločností je to, že nechápu, ako tieto kanály správne používať. Tu je niekoľko rád, ktoré pomôžu vaším príspevkom a vašej spoločnosti vyniknúť.

Kvalitný obsah

Aj keď sme si pri riadení študentského magazínu užili veľa zábavy, mali sme aj zmysluplné posolstvo. Dnes okrem toho, že zdieľam informácie o mojom živote a vymieňam si správy s rôznymi zaujímavými ľuďmi, používam sociálne médiá pri upozorňovaní na problémy ktoré ovplyvňujú nás všetkých. Príspevok na blogu môže naštartovať diskusiu a ovplyvniť skutočný svet.
Nezabudnite, že sociálne médiá nie sú jednosmerná ulica. Vždy sa snažím nájsť si čas na to, aby som ľuďom odpovedal. Veľa dobrých nápadov na budúce blogy som získal pri čítaní online komentárov a konverzácií, ktoré vyvolali. Ak očakávate, že ľudí zaujme to, čo im vy a váš podnik chcete povedať, musíte sa aj vy úprimne zaujímať o ich spätnú väzbu.

Vtipy vždy fungujú

Ako vždy pripomínam: Neberte sa príliš vážne. Máte veľa príležitostí na to, aby ste prostredníctvom sociálnych médií vyčarovali ľuďom na tvári úsmev. Keď sme začali Študentský magazín, boli sme mladí a zábave sme venovali rovnakú pozornosť ako dodržiavaniu termínov. Rozdiel medzi prácou a zábavou pre nás neexistoval – a tak je to aj dnes. Medzi mojimi príspevkami a tweetmi nájdete veľa vtipných príbehov, drzých otázok a sem-tam nejakú tú fotografiu, na ktorej zo seba robím hlupáka.

Úprimní a skutoční

Snažte sa, aby vaše príspevky a tweety o vás poskytovali pravdivý obraz, aby neboli len o vašej profesionálnej osobnosti. Či je to v sociálnych médiách, v lietadle, alebo v kancelárii, je oveľa pravdepodobnejšie, že urobíte dobrý dojem, keď ukážete svoju skutočnú osobnosť.
Keď sa tomu začnete venovať, rýchlo zistíte, že prijatím sociálnych médií môžete zostať v kontakte s vašimi zákazníkmi a poskytovať im oveľa viac informácií ako kedykoľvek predtým. A prostredníctvom takejto komunikácie si môžete rozšíriť obzory o vašom podnikaní. Tak tweetnite ahoj a uverejnite príspevok, v ktorom seba a svoju spoločnosť predstavíte. Prišiel čas, aby sa konverzácia začala.

Richard Branson, zakladateľ Virgin Group

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/komentare-a-analyzy, menuAlias = komentare-a-analyzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. december 2025 15:36