Ušetriť sa dá nielen nákupom lacnejších pohonných látok, ale aj úspornejšou jazdou. Dá sa tak výrazne znížiť spotreba paliva, čo znamená, že na jednu nádrž prejdeme viac kilometrov ako pri neúspornej jazde.
Na spotrebu najviac vplýva štýl jazdy. Rýchle rozbiehanie sa, vysoká rýchlosť, prudké brzdenie -- to všetko dvíha spotrebu nahor. Naopak, pomalé rozbiehanie, pomalé zvyšovanie rýchlosti, jazdenie konštantou rýchlosťou či vyhodenie rýchlosti, keď vieme, že o chvíľu budeme spomaľovať alebo musíme zastaviť, vplývajú na znižovanie spotreby. Kto chce ušetriť, mal by mať predovšetkým takzvanú ľahkú nohu -- namiesto toho, aby prudko pridával plyn, by ho mal pridávať len jemne a rovnako by mal aj brzdiť.
Roman jazdí každý deň do práce vyše 50 kilometrov. Asi 45 kilometrov ide po diaľnici, zvyšok v meste. "Jazdil som 130-tkou a plnú nádrž som natankoval vždy po prejdení asi 870 kilometrov. Keď zdražel benzín, začal som jazdiť len 110-tkou, snažil som sa čo najviac jazdiť na voľnobeh a nádrž mi vydržala na 940 kilometrov," vraví. Ak sa však niekde ponáhľa a ide rýchlejšie, ihneď vidí, ako sa to prejaví na jeho spotrebe.
Spotrebu zvyšuje aj zapnutá klimatizácia. Kto si chce užívať vychladené auto, musí počítať s tým, že jeho štandardná spotreba sa zvýši asi o jeden liter na sto kilometrov. Klimatizácia by sa preto mala zapínať, len ak je to naozaj nevyhnutné a nemala by sa používať stále. Rovnako by nemala byť nastavená tak, aby výrazne znižovala teplotu. Ideálne je, ak klimatizácia znižuje teplotu vonkajšieho vzduchu maximálne o dva až tri stupne.
Lacnejšie možno jazdiť, aj keď namiesto otvárania okien používame zabudované vetranie. Každé otvorené okno zvyšuje spotrebu približne o štyri percentá.
Motoristi, ktorí majú automobil vybavený palubným počítačom, si môžu kedykoľvek zistiť, aká je ich aktuálna rýchlosť. Môžu tak ľahko určiť, pri akej rýchlosti spotrebujú najmenej benzínu alebo nafty. Kto palubný počítač nemá, ale má aspoň otáčkomer, si môže najvhodnejšiu rýchlosť určiť na základe maximálneho krútiaceho momentu. Tento údaj je uvedený v technickom preukaze a udáva, pri akých otáčkach má auto najnižšiu spotrebu.
O tom, ako štýl jazdy ovplyvňuje spotrebu, svedčí aj minulotýždňová súťaž na rádiu Expres. 14 súťažiacich malo prejsť 315 kilometrov tak, aby dosiahli čo najnižšiu spotrebu. Víťaz mal spotrebu 3,4 litra na sto kilometrov, posledný prešiel rovnakú vzdialenosť so spotrebou 4,2 litra.
StoryEditor