Hlavným problémom kapitalizačného piliera od spustenia dôchodkovej reformy boli meškajúce platby. Aj keď sa situácia zlepšila, oneskorenie pri pripisovaní príspevkov stále zostáva. "Percento meškajúcich platieb zo Sociálnej poisťovne sa po prvých mesiacoch od štartu reformy znížilo. Tento problém však naďalej pretrváva, pretože samotná poisťovňa nie je schopná robiť výber dostatočne dôrazne a efektívne. Preferujeme presun výberu na daňové úrady. Myslíme si, že na to majú efektívnejšie nástroje," uvádza hovorkyňa Winterthur DSS Zuzana Tichá.
Národná banka Slovenska podľa jej hovorcu Igora Baráta eviduje centrálna banka od začiatku roka okolo 80 individuálnych sťažností klientov na oneskorené zaslanie príspevkov na starobné dôchodkové sporenie. Popri nich však existujú aj hromadné sťažnosti (rádovo tisíce klientov), ktoré za svojich sporiteľov posielali dôchodkoví správcovia. Barát však zdôrazňuje, že nie všetky sťažnosti bývajú opodstatnené, hoci tých je malá časť. A nie vo všetkých prípadoch za omeškanie nesie vinu Sociálna poisťovňa.
StoryEditor