StoryEditor

Podmienky zákonného poistenia

12.07.2005, 00:00
Povinné zmluvné poistenie má v súčasnosti v ponuke osem poisťovní. Klientom ponúkajú dva produkty, ktoré sa predovšetkým líšia výškou limitov poistného plnenia. Základným produktom, ktorý poisťovniam vyplýva zo zákona o povinnom zmluvnom poistení, je finančné krytie s limitom plnenia maximálne 19 miliónov korún pri každej škodovej udalosti pri škodách na zdraví a usmrtení na každého zraneného a usmrteného. Pri vecných škodách zasa poisťovne vyplatia spolu maximálne päť miliónov korún na jednu poistnú udalosť. Takéto poistné limity však nemusia stačiť pre motoristov, ktorí často cestujú do zahraničia. Tí by mali uvažovať o rozšírenom produkte poisťovní, v ktorom klient získa limity plnenia do 60 miliónov korún tak pri škodách na zdraví a usmrtení na každého poškodeného, ako aj pri vecných škodách.

Povinné zmluvné poistenie má v súčasnosti v ponuke osem poisťovní. Klientom ponúkajú dva produkty, ktoré sa predovšetkým líšia výškou limitov poistného plnenia. Základným produktom, ktorý poisťovniam vyplýva zo zákona o povinnom zmluvnom poistení, je finančné krytie s limitom plnenia maximálne 19 miliónov korún pri každej škodovej udalosti pri škodách na zdraví a usmrtení na každého zraneného a usmrteného. Pri vecných škodách zasa poisťovne vyplatia spolu maximálne päť miliónov korún na jednu poistnú udalosť.
Takéto poistné limity však nemusia stačiť pre motoristov, ktorí často cestujú do zahraničia. Tí by mali uvažovať o rozšírenom produkte poisťovní, v ktorom klient získa limity plnenia do 60 miliónov korún tak pri škodách na zdraví a usmrtení na každého poškodeného, ako aj pri vecných škodách.
Asistenčné služby
Súčasťou povinného zmluvného poistenia sú spravidla aj asistenčné služby. V prípade poistnej udalosti, teda v prípade havárie, odcudzenia alebo poruchy auta v zahraničí, asistenčná služba preberá náklady na odtiahnutie auta, náklady na náhradnú prepravu posádky vozidla alebo na zaistenie a uschovanie vozidla. To všetko však len do výšky poistného limitu asistenčných služieb, ktorý má klient dohodnutý v zmluve. Poisťovne však môžu v prípade poistnej udalosti poskytnúť klientovi aj náhradnú hotovosť na základe garancie klienta alebo zábezpeky.
Lacnejšie pod jednou strechou
Poisťovne sa zhodujú, že uzatvoriť zákonné aj havarijné poistenie v jednej poisťovni je pre klienta výhodnejšie, ako podpisovanie zmlúv v rôznych poisťovniach. Najmä preto, že to pre poisteného zjednodušuje likvidáciu poistnej udalosti. Aby klientov na takýto krok poisťovne ešte viac motivovali, ponúkajú im pri poistení auta pod jednou strechou výhody. A to napríklad formou zľavy z poistného na havarijné poistenie, prípadne vyšších limitov plnenia pri asistenčných službách.
Zmena vlastníka auta
Povinnosť uzatvoriť zákonné poistenie sa viaže s prevádzkou motorového vozidla. Ak ho klient predá, povinné poistenie už platiť nemusí. Mal by zaslať výpoveď poistnej zmluvy, pričom potrebuje zdokladovať zmenu držiteľa auta (napríklad fotokópiou veľkého technického preukazu s uvedením zmeny držiteľa). Poisťovni by mal zaslať aj potvrdenie o poistení a Zelenú kartu. Na základe toho mu poisťovňa zruší poistnú zmluvu a vráti prípadný preplatok poistného. Žiadosť však klient musí poisťovni doručiť najneskôr šesť týždňov pred výročným dátumom poistnej zmluvy.
Nový majiteľ musí uzavrieť novú zmluvu o povinnom zmluvnom poistení, pretože v zmysle zákona o povinnom zmluvnom poistení nemôže pokračovať v predchádzajúcej zmluve.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/osobne-financie, menuAlias = osobne-financie, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 14:47