"Rozbehnuté reformy daňového a penzijného systému pomohli k výraznejšiemu oživeniu trhu so životným poistením. Záujem o životné poistky po rozšírení daňového zvýhodnenia vzrástol," hodnotí Martin Mravec, generálny riaditeľ spoločnosti GfK Slovakia, zaoberajúcej sa marketingovým prieskumom a poradenstvom. Z poisťovní pôsobiacich na slovenskom trhu pritom podľa neho ľudia najviac dôverujú Allianz-Slovenskej poisťovni. Z októbrového reprezentatívneho prieskumu na vzorke 650 respondentov vo veku od 18 do 55 rokov takmer polovica obyvateľov Slovenska spontánne označila spomínanú spoločnosť ako svoju prvú voľbu, ak by v súčasnosti uvažovali o uzatvorení životného poistenia.
| Predstavte si, že by ste chceli uzatvoriť životné poistenie. Pre ktorú poisťovnu by ste sa v súčasnosti rozhodli? (spontánne) | |
| Spoločnosť |
Podiel |
| neviem | 3,00% |
| iné |
3,10% |
| Uniqa |
0,80% |
| Česká poisťovňa – Slovensko |
1,80% |
| Kontinuita |
1,90% |
| Union |
1,90% |
| Wüstenrot |
2,00% |
| Aegon |
3,70% |
| ING Životná poisťovňa |
4,40% |
| ČSOB Poisťovňa |
4,90% |
| Generali |
5,30% |
| Amslico |
9,40% |
| Kooperativa |
11,80% |
| Allianz– Slovenská poisťovňa |
46,20% |

