Využívaním alternatívnych prístupov k banke sa dajú ušetriť nemalé peniaze. Ako potvrdzujú banky, túto skutočnosť si uvedomuje čoraz viac klientov. "Postupne sa zvyšuje priemerný vek i záujem u osôb, ktoré využívajú možnosti elektronického bankovníctva," uviedol riaditeľ PR Tatra banky Roman Začka. Operácie uskutočnené napríklad cez internet banking sú výrazne lacnejšie ako transakcie uskutočnené cez pobočku. "Príklad pri prevode uskutočnenom prostredníctvom internet bankingu je účtovná položka zľavená takmer o 70 percent oproti účtovnej položke pri prevode zadanom v pobočke," dodal Začka. Prístup k účtu cez internet využívajú najviac mladí ľudia a ľudia stredného veku, ktorí zväčša majú prístup k počítaču a internetu. Starší klienti využívajú skôr telefónne centrá.
Rastie aj používanie platobných kariet, a to nielen na výbery z bankomatov. "Výrazným nárastom vydaných platobných kariet sa logicky mení aj štruktúra operácií, ktoré klienti uprednostňujú. V poslednom období zaznamenávame rast využívania kariet pri platbe za tovary u obchodníka pred výbermi hotovosti," vysvetlil Začka .
StoryEditor