Home banking
Na využitie home bankingu musí mať klient počítač vybavený špeciálnym softvérom. Pre nákladovú náročnosť ho preto využívajú viac firmy. Je to najstarší typ elektronického bankovníctva na Slovensku. Klient môže uskutočňovať pasívne aj aktívne operácie ako prezeranie zostatkov na účtoch, informácií o prevodoch či domáci a zahraničný platobný styk.
Internet banking
Klientovi stačí len prístup k internetu. Náklady na jeho zavedenie sú preto pre banku oproti home bankingu nepatrné. Internet banking nahrádza klientovi návštevu pobočky. Jeho veľkou výhodu je široká dostupnosť a časová nenáročnosť. Klient sa prihlasuje zadaním autorizačného kódu alebo hesla.
Telefón banking
Prostredníctvom telefónu môžete zistiť všeobecné bankové informácie, informácie o vašom účte a zrealizovať tuzemské platby. Na druhej strane linky je väčšinou človek, ktorý ma k dispozícii príslušné databázy. Ak banka ponúka iba počítačový hlasový operátor, klient si vyberá z ponuky stláčaním číslic na telefóne. V tom prípade musí mať telefón tónovú voľbu. Využívanie tejto služby je vo väčšine bánk bezplatné. V niektorých klient neplatí ani účet za telefón.
Mobil banking
Funguje na princípe zasielania SMS správ medzi klientom a bankou. SMS správa od klienta obsahuje výzvu na server banky, ktorý spracuje požiadavku. Odpoveď dostane klient opäť vo forme SMS správy. Klient môže vykonávať štandardné operácie, ako príkaz na úhradu, má možnosť pozrieť si zostatok na účte a podobne.
StoryEditor

