V Rusku sa v minulom roku predalo 1,5 milióna osobných automobilov, čím si krajina posilnila celosvetovo deviate miesto v odbyte.
Nadšene sa o ruskom trhu vyslovil aj šéf General Motors Rick Wagoner. Predaj vozidiel sa už niekoľko rokov zvyšuje dvojciferne a podľa neho je rastový potenciál tohto obchodného priestoru obrovský. Súhlasí si ním aj riaditeľ závodu Renaultu v Moskve Jean-Michel Jaliner. Ten povedal, že obchod s vozidlami sa rozvíja prudko sám od seba. Asi až o päť rokov sa začne konkurenčný boj medzi svetovými výrobcami o podiely na ruskom trhu zostrovať.
Renault v prvom polroku tohto roku predal o 140 percent viac vozidiel Logan ako vlani. V moskovskom závode investoval do výroby 230 miliónov dolárov, v prepočte takmer sedem miliárd korún. Nestačí však uspokojovať dopyt po modeli, ktorý je postavený pre taký trh, akým je ruský. Iba nedávno sa v závode začalo pracovať aj na tretiu zmenu a Renault musí kupovať ďalšie priestory na zriadenie novej montážnej linky.
Ford a BMW už v Rusku vozidlá vyrábajú. Vo výstavbe majú projekty, ale na ich realizáciu sa chystajú Toyota, General Motors, Volkswagen, Nissan a Peugeot. Kapacity budú uvádzať do prevádzky v rokoch 2008 až 2010. Experti predpokladajú, že v roku 2015 budú mať zahraničné automobilky v Rusku produkčný potenciál na 750-tisíc vozidiel ročne.
A možno sa ich investičná činnosť ešte zvýši, veď v Rusku pripadá na tisíc obyvateľov 157 vozidiel a viac ako polovica z nich je staršia ako desať rokov. Na porovnanie, v Nemecku je na tisíc obyvateľov 510 osobných automobilov.
StoryEditor