Slovenskí telekomunikační operátori zaostávajú v e-mailovej komunikácii so zákazníkmi. V rebríčku zostavenom spoločnosťou United Interaction našich operátorov predstihli konkurenti z väčšiny európskych krajín vrátane Česka.
Do slovenského prieskumu bolo zapojených dvanásť telekomunikačných firiem vrátane obidvoch mobilných operátorov. Cieľom prieskumu bolo hodnotiť úroveň komunikácie spoločností so zákazníkmi prostredníctvom elektronickej pošty. United Interaction využívala pri prieskume metódu on-line mystery shopping. Výsledkom je index ERI (E-mail Response Index), ktorý podáva informáciu, či testovaný subjekt reagoval na otázky zaslané e-mailom, aká bola rýchlosť reakcie a aká bola kvalita odpovedí.
Najvyššiu hodnotu ERI spomedzi slovenských firiem dosiahla spoločnosť Nextra, ktorá ako jediná reagovala na všetkých sedem otázok do 48 hodín. Otázky v prieskume neboli len v slovenčine, ale aj v angličtine. Len štyri z desiatich spoločností odpovedali na otázky položené v anglickom jazyku. Boli to firmy GlobalTel, GTS, Nextra a T-Com.
Dvaja mobilní operátori na Slovensku dosiahli priemerné ERI 53,3 percenta. Prieskum poukázali na značný rozdiel medzi nimi. Napríklad T-Mobile mal ERI 91,6 percenta, no spoločnosť Orange dosiahla len pätnásť percent. V Česku je priemerné ERI mobilných operátorov 82,6 percenta, T-Mobile v Česku skončil na druhom mieste za EuroTelom s 86,6 percenta.
Hodnota ERI by mala motivovať telekomunikačné firmy k vyššej zodpovednosti a zlepšeniu komunikácie so súčasnými, ale aj potenciálnymi zákazníkmi.
Top 10 podľa indexu ERI
Na Slovensku:
1. Nextra 91,6
2. T-Com 73,9
3. Slovanet 70,6
4. eTel Slovensko 63,9
5. GTS Slovakia 59,7
6. SWAN 48,7
7. Amtel Slovensko 44,1
8. Dial Telecom 34,9
9. Energotel 32,8
10. GlobalTel 23,9
V Česku:
1. Contactel 91,2
2. Nextra 87,0
3. Skynet 84,5
4. Český Telecom 79,8
5. Inway 74,8
6. Tiscali 71,4
7. Tele2 68,9
8. GTS Novera 62,2
9. České Radiokomunikace 59,7
10. Czech On Line 58,8