Pracovníci prievidzskej stavebnej spoločnosti Skanska BS začnú od 15. augusta budovať tri tunely vo Fínsku, v novom prístave pri hlavnom meste Helsinki. Budú to dve paralelné diaľničné rúry v dĺžke 350, resp. 200 metrov a jeden železničný tunel v dĺžke 350 metrov. Razenie všetkých troch tunelov majú skončiť ešte pred Vianocami.
Podľa hlavného projektového manažéra Antona Petka po skončení razenia tunela Sitina v Bratislave sú zahraničné zákazky vhodnou náhradou na využitie kapacít strojov a ľudí, kým nedostanú nové možnosti práce na Slovensku. Zákazku vo Fínsku získali prievidzskí tunelári vďaka dobrým referenciám zo stavieb tunelov v Nemecku, Sýrii, Slovinsku a naposledy v Taliansku. Tam od začiatku tohto roka pracuje v mimoriadne ťažkých geologických podmienkach kolektív razičov na výstavbe vyše 1 700 metrov dlhého diaľničného tunela Avigliana neďaleko Turína.
Vedúceho stavby Milana Pastierika, ktorý úspešne rozbehol stavbu v Taliansku, teraz poverili aj vedením prác vo Fínsku. I keď geologické podmienky sú tam o niečo jednoduchšie, skúškou pre tunelárov bude, že všetky tri tunelové rúry budú raziť paralelne z jedného portálu, čo bude náročné na organizáciu práce i techniky. "Výhodou je, že opäť budeme môcť využiť najmodernejšiu raziacu techniku riadenú počítačmi," konštatoval Pastierik.
StoryEditor
Skanska BS bude raziť vo Fínsku
Pracovníci prievidzskej stavebnej spoločnosti Skanska BS začnú od 15. augusta budovať tri tunely vo Fínsku, v novom prístave pri hlavnom meste Helsinki.