Výrobná štruktúra Volkswagenu sa podstatne zmení. Hlavnou fabrikou na výrobu Pola zostane španielska Pamplona. Bratislava, ktorá je takmer vyťažená výrobou terénnych áut značiek VW, Audi a Porsche, by mohla prenechať časť výroby modelu Polo Belgicku.
Znamenalo by to, že u nás by koncern vyrábal už len modely VW Touareg, Porsche Cayenne a Audi Q7. "Okrem Nemecka musíme do reštrukturalizačného programu zahrnúť aj ďalšie regióny, aby sme zabezpečili konkurencieschopnú výrobu a využitie kapacít vo všetkých našich továrňach v západnej Európe," vyhlásila spoločnosť.
Volkswagen plánuje v rámci úsporných opatrení zrušiť v nemeckých divíziách vyrábajúcich vozidlá značky VW až dvadsaťtisíc pracovných miest. Napriek rastu trhového podielu koncern uvádza, že jeho výrobné kapacity v továrňach v západnej Európe nie sú plne využívané.
Fabriky vo Wolfsburgu a Emdene sa sústredia na Golf, prípadne na Passat. Moselský závod bude pokrývať obidva modely. Výmenou za väčšiu výrobu Golfu odovzdá Emdenu produkciu Passatu, čo vyrovná jeho voľné kapacity.
"VW stavia na organizáciu, v rámci ktorej bude každá továreň vyrábať vždy jeden modelový rad a ostatné výrobne budú fungovať ako záloha, ktorá v prípade potreby vyrovná výkyvy," povedal Christoph Stürmer z inštitútu Global Insight. S podobnou stratégiou v Európe pracujú aj konkurenti, ako je Ford alebo General Motors.
Nemecká automobilka plánuje zrušiť výrobu modelu Golf v továrni v Bruseli a zavrieť jeden z troch západoeurópskych závodov, ktoré vyrábajú toto najpredávanejšie auto značky VW.
Napriek zastaveniu výroby Golfu v Belgicku sa produkcia tohto vozidla v západnej Európe nezníži, pretože celý objem výroby bude z Bruselu presunutý do nemeckých miest Wolfsburg a Mosel.
Bruselská divízia najväčšieho európskeho výrobcu áut informovala, že o pláne zrušiť výrobu Golfov už začala rokovať so zástupcami zamestnancov bruselskej továrne, v ktorej pracuje takmer päťtisíc ľudí. Firma neuviedla, kedy chce k plánovaným opatreniam pristúpiť.
Automobilka však v utorok oficiálne potvrdila, že počet zamestnancov v jej bruselskom závode sa zníži približne na tisícpäťsto.
StoryEditor