StoryEditor

Ženy sú v IT žiadané

12.04.2007, 00:00

Čoraz viac IT spoločností na Slovensku si uvedomuje, že zamestnávanie väčšieho počtu žien im pomáha získať dostatočný počet pracovníkov pre svoje pracoviská. Pre nadnárodné spoločnosti je zamestnávanie žien v sektore samozrejmosťou a vnímanie podnikania okolo počítačov ako súčasť sveta mužov je už dávno prekonané.
"Cieľom Hewlett-Packardu je dosiahnuť tretinový podiel žien vrátane primeraného zastúpenia aj v manažérskych pozíciách. K tomuto cieľu sa snaží, samozrejme, v čo najkratšom čase priblížiť aj slovenská pobočka, ktorá má čiastočne sťažené podmienky vzhľadom na existujúce IT operačné centrá v Bratislave, ktoré sa vo veľkej miere zameriavajú na vysokošpecializované technické IT služby," hovorí manažérka predaja HP Zuzana Borovská. Podiel žien v slovenskej pobočke dosahuje dnes takmer 22 percent z celkového počtu zamestnancov.
Rovnosť pohlaví
Americký výrobca počítačov Dell zamestnáva vo svojom obchodnom centre u nás vyše 1 600 ľudí, z čoho takmer polovicu tvoria ženy. "Štatistika deklaruje priemerný vek 27 rokov, pričom 55 percent tvoria muži a 45 percent ženy," tvrdí PR manažérka spoločnosti Urszula Macher. Dell podľa nej celosvetovo uplatňuje princíp rovnorodosti a nerobí rozdiel medzi mužmi a ženami v prípade obsadzovania pracovných pozícií. Rozhodujúcimi sú pri prijímaní nových ľudí vzdelanie a nadobudnuté odborné a jazykové znalosti. "Od uchádzačov tiež očakávame schopnosť pracovať pre nadnárodnú spoločnosť v multikultúrnom prostredí," dopĺňa Macher.
Až 60 percent žien má vo svojich radoch počítačová korporácia Lenovo. "Každý človek má rovnaké šance a závisí len od kvalít jednotlivca, či ho spoločnosť Lenovo prijme alebo nie," zdôrazňuje rovnosť šancí žien personálna špecialistka Lenova Kristína Demáčková.
Kariérny rast
Len 10 percent žien zamestnáva oproti tomu firma Soitron. "Spoločnosti pôsobiace v oblasti IT sa stále stretávajú s nižším záujmom šarmantnej časti obyvateľstva o tieto technológie," zdôrazňuje personálna riaditeľka Soitronu Denisa Očenášová-Moravská. Spoločnosť má podľa nej veľmi otvorenú firemnú kultúru a komunikáciu. Aj preto nie je zriedkavým javom, že sa pracovníčka posunie z asistentského miesta na nižšie technické miesto a postupne napreduje v kariérnom raste.
Väčší podiel majú ženy v IT firmách prevádzkujúcich veľké množstvo servisných služieb, napriek tomu ich počet rastie aj v oddeleniach vývoja a outsorsingu.
Firmy ich motivujú v hľadaní práce v odvetví množstvom zamestnaneckých programov a výhod. "Naším cieľom je vytvoriť pre ženy vhodné podmienky na uplatnenie v tomto náročnom technologickom odvetví vzhľadom na špecifické potreby žien matiek. Výnimkou nie sú ani programy na podporu žien po materskej dovolenke, možnosť úpravy pracovnej doby či práca z domu," dodáva manažérka Hewlett-Packard. Prácu z domu ponúka zamestnancom aj americký Dell. Spoločnosť tiež podporuje budúce mamičky špeciálnym cvičebným programom a v budove obchodného centra zriadila aerobik štúdio.
Nežné pohlavie má dvere v IT firmách otvorené a dobrým signálom je, že ich podiel dosiahol v mnohých z nich už takmer polovicu z celkového počtu zamestnancov.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. november 2024 04:56