StoryEditor

GM sa zameria na Európu

01.03.2006, 23:00
Autor:
ČTKČTK

Americký koncern General Motors mieni v tomto roku zvýšiť svoj podiel na európskom trhu. Šéf GM Europe Carl-Peter Forster uviedol, že kľúčovým rastovým trhom je pre koncern východná Európa. Predaj GM v Európe vlani klesol o 0,7 percenta na 1,62 milióna vozidiel a podiel firmy zostal podľa Európskej asociácie výrobcov automobilov (ACEA) na úrovni 10,7 percenta. GM sa vlani prepadol do straty 8,6 miliardy dolárov po zisku 2,8 miliardy v roku 2004. Nemecká automobilka Opel, ktorá je dcérou GM, zrejme bude musieť zatvoriť v Európe, jednu zo svojich tovární. Nástupca modelu Astra, ktorý sa vyrába v štyroch fabrikách vo Veľkej Británii a v Nemecku, bude možno potrebovať menej výrobných kapacít, čo by mohlo viesť k zatvoreniu jednej z nich.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 13:42