Internetový veterán AltaVista bol predaný marketingovej firme Overture za 140 mil. USD. AltaVista bola v minulosti najnavštevovanejším internetovým vyhľadávačom. Avšak nedokázala odolať konkurencii zo strany Yahoo a Google, ktoré sú v súčasnosti lídrami medzi vyhľadávačmi. Investičný fond CMGI, ktorý je majoritným vlastníkom AltaVisty, získa predajom 60 mil. USD v hotovosti a zvyšných 80 mil. USD v akciách firmy Overture. V roku 1998 zaplatil fond CMGI za kúpu AltaVisty až 2,4 mld. USD.
Overture pomáha spoločnostiam výrazne sa zviditeľniť na výsledkových stránkach vyhľadávania, ktoré majú na starosti internetové stránky ako Yahoo a MSN. Ako uviedol Overture, AltaVista hľadá algoritmus, ktorý by doplnil jej vlastnú technológiu komerčného vyhľadávania. Podľa mediálnej spoločnosti BBC chce marketingová firma využiť stránku AltaVista na otestovanie a zlepšenie nových produktov v živom prostredí a ponúknuť tak pre svojich inzerentov dodatočne vysokonávratné marketingové nástroje zamerané na podporu konečných rozhodnutí zákazníkov. Len pred tromi mesiacmi AltaVista spustila svoju zmenenú stránku ako posledný pokus o získanie zašlej slávy.
AltaVistu vytvorili inžinieri počítačovej spoločnosti Digital Equipment a bola určená na predvádzanie vyrobeného hardvéru. Onedlho sa však stala obľúbená medzi mladými ľuďmi a začala sa šíriť po celom internete. Medzičasom však bola AltaVista zasiahnutá aj internetovou bublinou. Vyhľadávač sa v minulosti mohol pýšiť mesačnou návštevnosťou 65 mil. používateľov a dúfal, že predajom svojich akcií na trhu získa dodatočných 300 mil. USD. CMGI však naplánovalo uvedenie akcií na trh v apríli 2000, čo bolo len niekoľko týždňov predtým ako praskla internetová bublina a hodnota akcií sa rapídne prepadla. V súčasnosti zamestnáva AltaVista 250 ľudí a ponúka vyhľadávanie v 25 jazykoch.
StoryEditor