Nemecký koncern Volkswagen, ktorý je najväčším výrobcom automobilov v Európe, má údajne o 25-tisíc zamestnancov viac, než potrebuje na výrobu piatich miliónov vozidiel ročne. Vo všetkých závodoch v Nemecku a vo svete ich zamestnáva celkovo 340-tisíc. Výrobné náklady mu zvyšujú aj nevyužité výrobné zariadenia. Keby išli všetky jeho závody naplno, mohol by vyrábať ešte o milión automobilov ročne viac.
Nemecký denník Süddeutsche Zeitung informoval, že vedenie VW sa vážne zaoberá myšlienkou zatvoriť jeden zo svojich 20 európskych závodov. Podľa nepotvrdených správ by sa mala zastaviť výroba v bruselskom závode, kde sa montujú hlavne Golfy. Pracuje v ňom 5 700 zamestnancov, ktorí vlani vyrobili 185-tisíc vozidiel. Denník cituje nemenovaný zdroj z VW, podľa ktorého by sa výroba z Belgicka mohla presunúť do Wolfsburgu bez problémov, lebo kapacita základného závodu koncernu je teraz využitá len na 60 percent.
Veľké problémy sú aj s využitím ultramodernej automobilky v Drážďanoch, v ktorej sa montuje luxusný model Phaeton. Viac ako polovica jej priestorov je prázdna. Vozidlo nemá ani zďaleka taký odbyt, s akým sa kalkulovalo, keď sa rozhodovalo o investícii.
V súvislosti s korupčnou aférou včera štvorčlenné predsedníctvo dozornej rady jednomyseľne rozhodlo, že odporučí celej rade, aby prijala rezignáciu personálneho riaditeľa koncernu Petra Hartza, ktorú ponúkol v piatok. Hartz sa vzdá odstupného. Oznámil to dolnosaský premiér Christian Wulff, ktorý je členom predsedníctva dozornej rady. Rezignáciu musí ešte oficiálne prijať celá rada.
Wulff neuviedol, kto bude Hartzovým nástupcom. Povinnosti personálneho riaditeľa zatiaľ prevezme šéf automobilky Bernd Pischetsrieder. Medzi možných nástupcov patrí Horst Neumann z Audi, hovorca predstavenstva Klaus Dierkes a vyjednávač Volkswagenu Josef-Fidelis Senn. Existuje však aj požiadavka na človeka zvonka.
StoryEditor