Cena je pre 85 percent Slovákov najdôležitejším faktorom pri kúpe oblečenia. Kvalitu odevov považujú pri ich výbere za podstatnú necelé dve tretiny spotrebiteľov, viac ako dve pätiny ľudí označujú za dôležitý aj sortiment predajne a možnosť bezproblémovej výmeny zakúpeného oblečenia.
Z výsledkov prieskumu, ktorý koncom leta urobila na reprezentatívnej vzorke 1 000 respondentov agentúra GfK Slovakia ďalej vyplýva, že pri nákupoch mladých ľudí do 19 rokov je okrem ceny odevov a kvality rozhodujúca aj značka. Podľa Lucie Rumanovej z marketingu GfK Slovakia považuje značku odevov pri ich kúpe za dôležitú polovica mladých ľudí.
Tento trend sa snažia podchytiť aj zahraničné reťazce, ktoré s módnymi značkami postupne obsadzujú predajne vo väčších slovenských mestách. Po firmách Kenvelo, Mango, Benetton či Quiksilver, ktoré už na trhu pôsobia niekoľko rokov, k nám o niečo neskôr zavítali značky reťazca New Yorker, Reserved či MEXX a tento rok aj predajcovia mladej dámskej módy Orsay či Promod.
V najbližších mesiacoch sa očakáva otvorenie prvej predajne škandinávskeho reťazca H&M na slovenskom trhu, ako aj príchod odevnej značky C&A.
StoryEditor