Rozhovory vedenia Volkswagenu so závodnou radou o reštrukturalizácii závodov v Nemecku úspešne napredujú. Šéf VW Bernd Pischetsrieder zdôraznil, že radikálne opatrenia v personálnej politike sa vo VW nikdy nepoužívali. "Aj to je časť našej stratégie," uviedol.
VW tento mesiac zverejnil rozsiahly program reštrukturalizácie, v rámci ktorej sa v nasledujúcich troch rokoch zníži počet pracovníkov zo 100-tisíc na 80-tisíc. Pischetsrieder pripomenul, že prepúšťanie pre nadbytočnosť neprichádza do úvahy, keďže to zakazuje tarifná dohoda, platná do roku 2011.
Šéf značky VW Wolfgang Bernhard ubezpečil, že koncern nebude "nikdy sporiť" na kvalite svojich vozidiel. V politike tvorby modelov vo VW bude platiť podľa Pischetsriedera zásada, že nový model v tom istom vývojom rade bude musieť mať nižšiu spotrebu paliva na 100 km než jeho predchodca.
Napriek neúspechu s modelom Lupo s trojlitrovou spotrebou na 100 km chce koncern popularizovať tzv. trojlitrové automobily. V Ženeve predstaví trojlitrové Polo. VW berie do úvahy aj vývoj cien pohonných látok. Do konca roku 2010 majú mať všetky jeho modely motory schopnosť spaľovať tak klasické uhľovodíkové palivo, ako aj palivá z biomasy.
Plánovaná výstavba nového závodu v Rusku nie je podľa Bernda Pischetsriedera ohrozená. Hoci došlo k zdržaniu, v nadchádzajúcich troch mesiacoch by sa mala celá záležitosť vyjasniť. VW iba nedávno oznámil, že ešte tento rok začne s výstavbou montážnej fabriky v Stupine, južne od Moskvy. Z výrobných pásov by tam po piatich rokoch mohlo ročne schádzať 250-tisíc vozidiel.
StoryEditor