Päť až šesť obchodov s módnym oblečením plánuje do konca tohto roka otvoriť na slovenskom trhu nemecký reťazec Takko Fashion. Ten v európskych krajinách prevádzkuje viac ako 950 predajní. Pred niekoľkými týždňami otvoril prvú na Slovensku, konkrétne v košickom nákupnom centre Optima. S výsledkami jej predaja je zatiaľ vedenie reťazca veľmi spokojné.
Postupne by ku košickej predajni mali pribudnúť obchody v ďalších regiónoch Slovenska. Sieť už hľadá pracovníkov pre predajne v pripravovanom nákupnom centre Tulip v Martine, v Poprade, ale aj v nákupnej zóne na Zlatých Pieskoch v Bratislave.
V domovskom Nemecku, kde má módna sieť už niekoľko stoviek predajní, sa zaujíma už aj o desaťtisícové mestá a sídla. "Nemáme striktne stanovený dolný limit pre počet obyvateľov mesta, kde chceme predajňu vybudovať. Posudzujeme celú spádovú oblasť. Jej veľkosť sa v jednotlivých krajinách líši," tvrdí Michal Pospíšil z Takko Fashion. Na Slovensku reťazec počíta s približne 60-tisícmi obyvateľmi v každej zo spádových oblastí.
Vedenie reťazca odhaduje, že na Slovensku by mohlo celkovo vyrásť asi 30 predajní pod hlavičkou Takko. Na českom trhu, kde reťazec pôsobí od roku 2003, momentálne funguje 37 obchodov.
Predajná plocha obchodov Takko sa zväčša pohybuje od 550 do 650 štvorcových metrov. Ponúkajú oblečenie a doplnky pre celú rodinu, ťažisko predaja je však na dámskej móde.
Podľa Pospíšila sa ceny ponúkaného tovaru pohybujú od stredu cenového spektra smerom nadol. Analytik agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský tvrdí, že predajne Takko budú s najväčšou pravdepodobnosťou predstavovať serióznejšiu protiváhu predajcom odevov dovezených z Ázie.
Tovar, ktorý Takko predáva, sa totiž podľa neho nedá porovnávať s odevmi, ktoré ponúkajú značkoví výrobcovia. Jeho kvalita je však vyššia ako kvalita oblečenia od ázijských predajcov, kultivovanejší je aj spôsob predaja.
StoryEditor