StoryEditor

J&T zakladá mediálny dom

17.01.2007, 23:00
Komerčná televízia JOJ, ktorá bola už dlhší čas stredobodom záujmu šiestich domácich a zahraničných mediálnych skupín, má konečne nového majiteľa.

Komerčná televízia JOJ, ktorá bola už dlhší čas stredobodom záujmu šiestich domácich a zahraničných mediálnych skupín, má konečne nového majiteľa. Od firmy Grafobal Group, za ktorou stojí jeden z najvplyvnejších slovenských podnikateľov Ivan Kmotrík, ju kúpila spoločnosť J&T Media Enterprises.
Televízia JOJ si vybudovala podľa nového majiteľa pevné postavenie na slovenskom mediálnom trhu. "Chceme priniesť ďalšie impulzy, ktoré by jej mali priniesť zvýšenie dynamiky rozvoja a vybudovať silný mediálny dom," hovorí Peter Korbačka, majiteľ J&T Media Enterprises a partner skupiny J&T. Finančná skupina J&T pomáha transakciu prevzatia TV JOJ financovať a zároveň má poskytnúť garanciu rozvoja vysielania a manažérskej podpory televízie.

Príťažlivé médiá
Mediálnu oblasť označila novozaložená spoločnosť za strategicky zaujímavú a k TV JOJ by mali postupne pribudnúť aj ďalšie médiá. Už v súčasnosti rozbieha firma v Česku digitálnu spravodajskú televíziu Z1 a nevylučuje ani nákup iných médií, i keď táto otázka zatiaľ nie je na programe dňa. Nový majiteľ sa chystá naplno využiť aj internetovú stránku televízie.
Spoločnosť C.E.N., prevádzkujúcu vysielanie TA3, kúpila od J&T Finance Group, naopak, spoločnosť Grafobal. "Vybudovaním televízie JOJ prakticky od základov sme urobili veľký kus práce, na ktorý sme hrdí. Získané skúsenosti chceme zúročiť v projekte televízie TA3," hovorí o kúpe TA3 Pavel Horváth z Grafobal Group. J&T Media Enterprises kúpila spolu s MAC TV, ktorá je držiteľom licencie pre vysielanie televízie aj spoločnosti zabezpečujúce predaj reklamy a výrobu programu. Obe transakcie podliehajú schváleniu Radou pre vysielanie a retransmisiu a Protimonopolným úradom.

Rast o 500 miliónov
Tržby televízie JOJ z reklamy presiahli podľa odborných odhadov Hospodárskych novín v uplynulom roku viac ako miliardu korún. Dôverný zdroj z prostredia televízie, ktorý si neželá byť menovaný, náš denník informoval, že z 500-miliónového rastu trhu televíznej reklamy v roku 2006 oproti predchádzajúcemu roku si TV JOJ ukrojila štyristo miliónov. "Uvidíme, čo prinesie digitalizácia. V tejto chvíli potrebujeme TV JOJ dokonale spoznať a naučiť sa robiť mediálny priemysel. Televízia by sa mala manažérsky posilniť, i keď je pre nás dôležitá kontinuita práce," hovorí o plánoch J&T jej hovorca Maroš Sýkora. Pre J&T Media Enterprises sú podľa jeho slov dôležité možnosti ďalšieho rozvoja televízie.

Kto je Peter Korbačka?
Absolvent Elektrotechnickej fakulty Slovenskej technickej univerzity. Je jedným zo štyroch faktických majiteľov skupiny J&T Finance Group. V skupine sa stará najmä o slovenské aktivity firmy týkajúce sa realít a cestovného ruchu.

01 - Modified: 2003-04-23 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Larionov chce pokračovať v kariére
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 14:44