StoryEditor

USA chcú získať turistov reklamou

05.10.2005, 00:00
Autor:
ČTKČTK
Pretrvávajúci nízky záujem turistov z Európy a Ázie o cestovanie do Spojených štátov priviedol americkú vládu po prvý krát v histórii k rozhodnutiu investovať do propagácie krajiny v zahraniční. V tomto roku Washington vynaloží šesť miliónov dolárov na reklamu vo Veľkej Británii, odkiaľ tradične prichádza najväčší počet zahraničných turistov. V budúcom roku USA investujú ďalších desať miliónov dolárov na kampaň opäť v Británii, ale aj v Japonsku, ktoré je v rebríčku návštevnosti spoza oceánu na druhom mieste.

Pretrvávajúci nízky záujem turistov z Európy a Ázie o cestovanie do Spojených štátov priviedol americkú vládu prvýkrát v histórii k rozhodnutiu investovať do propagácie krajiny v zahraniční. V tomto roku Washington vynaloží šesť miliónov dolárov na reklamu vo Veľkej Británii, odkiaľ tradične prichádza najväčší počet zahraničných turistov. V budúcom roku USA investujú ďalších desať miliónov dolárov na kampaň opäť v Británii, ale aj v Japonsku, ktoré je v rebríčku návštevnosti spoza oceánu na druhom mieste.
Počet turistov zo zámoria je stále 12 percent pod úrovňou z roku 2000. Ekonómovia vidia príčinu v oslabovaní sa ekonomiky v materských krajinách, narastajúcej konkurencii iných destinácií, ale upozorňujú aj na bezpečnostné obavy po teroristických útokoch z 11. septembra 2001 a vojnu v Iraku, ktorá poškodila obraz USA. K popularite podľa nich neprispieva ani kritizovaný postup americkej vlády po hurikáne Katrina.
V porovnaní s rokom 2000 pricestovalo v minulom roku do USA o 29 percent menej Francúzov a o 26 percent menej Nemcov a Japoncov. Záujem o cestovanie z Británie je oproti stavu spred piatich rokov stále nižší o 8,5 percenta a z Južnej Kórey o viac než päť percent, uviedlo americké ministerstvo obchodu.
Napriek tomu, že v minulom roku pricestovalo do USA viac než 45 miliónov turistov, čo je v porovnaní s rokom 2003 značný pozvoľný nárast, nezodpovedá to podľa predstaviteľov rezortu podmienkam, ktoré vyplývajú z nižšieho kurzu dolára a na celom svete všeobecne sa posilňujúcej strednej vrstve.
Zahraničná klientela je pre celé odvetvie cestovného ruchu hodnotnejšia než domáca, uviedol Abraham Pizam z univerzity v Orlande. Títo hostia obyčajne ostávajú v hoteloch dlhšie a míňajú až dvojnásobné sumy. Napríklad v New Yorku tvoria zahraniční turisti 18 percent, avšak podieľajú sa až 45 percentami na celkovom príjme z turistického ruchu. Nižší záujem návštevníkov zo sveta pociťujú najmä tradične turisticky orientované mestá ako New York, Orlando, Las Vegas, Honolulu, San Francisco a Chicago.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
16. jún 2024 06:22