Nárasty tržieb o desiatky, ba až stovky percent očakávajú v závere tohto roka obchodníci, ktorí ponúkajú tovar cez internet. Skúsenosti z minulého roka totiž potvrdzujú, že pred Vianocami výrazne stúpajú tržby nielen kamenných, ale aj internetových predajcov.
Podľa Tomáša Richtera z firmy Eurocomm Group, ktorá prevádzkuje internetový obchodný dom Hej.sk, vzrástol vlani v decembri predaj oproti iným mesiacom približne o 220 percent. "V novembri a decembri tohto roku očakávame obrat viac ako 70 miliónov korún, čo zodpovedá nárastu o 220 až 240 percent oproti ostatným mesiacom," doplnil. K nárastu by v tomto roku mala prispieť aj možnosť nákupu tovaru na splátky. Eurocomm Group očakáva pred Vianocami nárast záujmu o kúpu drobnejších elektroprístrojov, ale aj MP3 prehrávačov, hi-fi systémov a televízorov. Zatiaľ čo v minulosti spotrebitelia kupovali cez internet najmä drahšie výrobky, pri ktorých bola zľava oproti kamennému obchodu výraznejšia, v súčasnosti už využívajú túto formu nákupu aj pri kúpe menších a lacnejších položiek.
Predstavitelia spoločnosti Compex -- Slovakia, ktorá prevádzkuje internetový obchod na stránke www.elektrocoleti.sk, očakávajú, že v decembri bude predaj silnejší asi o polovicu oproti iným mesiacom roku. V uplynulých dňoch si cez tohto predajcu na internete záujemcovia najčastejšie objednávali MP3 prehrávače, vysielačky -- rádiostanice, ale aj alkoholtestery. Firma CP Internet,. ktorá prevádzkuje internetový obchod www.dunaj.sk, počíta s 20- až 30-percentným nárastom tržieb pred vianočnými sviatkami.
Na väčšiu obľúbenosť nakupovania cez internet už však reagujú aj prevádzkovatelia kamenných obchodov. Možnosť kúpy tovaru už napríklad rozšíril z kamenných obchodov aj na internet napríklad predajca spotrebnej elektroniky a domácich spotrebičov NAY.
Podľa výskumu spoločnosti TNS SK viac ako 45 percent používateľov cez internet nakupuje knihy, vyše štvrtiny elektroniku. Viac ako pätina opýtaných nakupuje elektronickou cestou hudobné a filmové nosiče, ale aj letenky, takmer každý piaty používateľ internetu oblečenie. V nedávno zverejnenom prieskume agentúry GfK Slovakia používatelia internetu najčastejšie preferovali pri on-line nákupoch knihy, časopisy a noviny, približne tretina opýtaných odevy.
StoryEditor
E-shopy čakajú nárast tržieb
Nárasty tržieb o desiatky, ba až stovky percent očakávajú v závere tohto roka obchodníci, ktorí ponúkajú tovar cez internet. Skúsenosti z minulého roka totiž potvrdzujú, že pred Vianocami výrazne stúpajú tržby nielen kamenných, ale aj internetových predajcov.