StoryEditor

Výrobky EZO.sk predstavia v Beneluxe

16.02.2005, 23:00
Holandská spoločnosť i-twinkle B.V. bude od marca do mája na vlastné náklady na troch výstavách prezentovať v Utrechte, Amsterdame a Hardenbergu výrobky prešovskej spoločnosti EZO.sk. Tá sa zaoberá výrobou vonných olejov, olejov do kúpeľa, ručne miešaných a sypaných vonných solí a ďalších aromaterapeutických výrobkov.
Holandská spoločnosť i-twinkle B.V. bude od marca do mája na vlastné náklady na troch výstavách prezentovať v Utrechte, Amsterdame a Hardenbergu výrobky prešovskej spoločnosti EZO.sk. Tá sa zaoberá výrobou vonných olejov, olejov do kúpeľa, ručne miešaných a sypaných vonných solí a ďalších aromaterapeutických výrobkov. Celkové náklady na prezentáciu, resp. uvedenie značky EZO.sk na trh Beneluxu, vyjdú holandského partnera podľa odhadov riaditeľa prešovskej spoločnosti Jozefa Dorčáka asi na 50-tisíc eur.
Ako povedal Dorčák, i-twinkle B.V. si vybrala ich firmu po dôkladnom prieskume celosvetového trhu. "Podľa ich slov ich presvedčila kvalita našich výrobkov, ktorá vychádza zo spojenia prírodných prvkov. Naše výrobky zahŕňajú viacero druhov terapií v jednom balení - aromaterapiu, fytoterapiu, termoterapiu a s použitím prírodných farbív i colorterapiu," zdôraznil Dorčák.
Príkladom je prírodný termofor, najnovší výrobok, ktorý EZO.sk namiešalo. Je založený na obilí a prírodných olejoch. Zástupca riaditeľa Peter Dorčák ho považuje za obchodne mimoriadne úspešný výrobok. Spoločnosť ho v súčasnosti vyrába v rôznych modifikáciách, napríklad ako obličkový pás, na chrbát, na lakte a podobne. Bylinné termofory sú účinné tým, že spájajú termoterapiu s fytoterapiou. Pri nahriatí pôsobia na organizmus okrem tepla aj byliny. "O termofory prejavili záujem už aj klienti v Poľsku, Rakúsku a na Ukrajine," dodal Peter Dorčák.
Výrobky EZO.sk predávajú prakticky všetky obchodné reťazce na Slovensku a v Česku. Riaditeľ firmy to považuje za úspech, keďže dokázali zalistovať v jednotlivých obchodných reťazcoch od 10 do 40 druhov položiek. "Presadili sme sa najmä výrobkami v darčekových baleniach, a to aj v konkurencii veľkých nadnárodných koncernov, ako sú Coti, Unilevel a iné," zdôraznil riaditeľ. Jeho slová potvrdil aj riaditeľ prešovského hypermarketu Tesco Peter Kolcun. "Firma robí variabilné balenia k rôznym príležitostiam. Vhodne tak dopĺňa náš tovar v segmente darčekových balení pre sezónne príležitosti," povedal Kolcun.
Záujem o produkty EZO.sk prejavujú aj obchodné reťaze z Rakúska. "Začali sme s nimi rokovať, požadujú však 12-násobné množstvá našej súčasnej ročnej produkcie. Musíme preto najprv dôkladne zvážiť, či firma zameraná na ručnú výrobu bude schopná takéto objemy naplniť. Ak v súčasnosti naša ročná výroba predstavuje 80-tisíc kusov balení, potom by sme museli takéto množstvá dodávať každý mesiac," vysvetlil J. Dorčák.
Firma sa doteraz vyhýbala prílišnej komercionalizácii a zameriavala sa najmä na kvalitu spojenú s estetickým ponímaním darčeka. "Toto by sme si chceli udržať aj do budúcnosti. Ručná výroba nám navyše umožňuje operatívne reagovať na požiadavky zákazníka, prakticky zo dňa na deň," dodal riaditeľ spoločnosti.
Na otázku HN, prečo ide EZO.sk vystavovať do Holandska, ked už teraz nedokáže reagovať na požiadavku rakúskeho obchodného reťazca J. Dorčák povedal: "Znamená to pre nás postupný prienik na tieto trhy. Pre našu firmu zameranú na ručnú výrobu je to prijateľnejšie ako okamžitý, niekoľko násobne vyšší nárast výroby."

Rodinná firma manželov Dorčákovcov
EZO.sk vznikla v roku 1992 ako veľkoobchod a výroba predmetov z oblasti ezoteriky so zameraním na aromaterapiu. Neskôr sa majitelia firmy, manželia Mária a Jozef Dorčákovci, začali zaoberať ručným sypaním solí do fľaštičiek. K výrobkom zo soli postupne pridávali miešané vonné oleje, oleje do kúpeľov a viacfarebné oleje. Éterické oleje, prírodné silice a byliny dovážajú prakticky z celého sveta. Všetky komponenty, ktoré prešovský výrobca používa, sú na prírodnej báze, ide najmä o potravinársku soľ, potravinárske farbivá a stopercentné silice.

Vývoj výroby v prešovskej spoločnosti EZO.Sk v rokoch 1999 až 2004 (kusy)
1999 2000 2001 2002 2003 2004
30 000 39 000 48 000 58 000 69 000 80 000
Zdroj: EZO.sk, s. r. o.
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
18. apríl 2024 16:23