Potravinárska spoločnosť Kraft Foods otvára v Bratislave nové obchodné a servisné centrum pre štrnásť európskych krajín. V prvej fáze, ktorá trvala do konca júna, presunula všetky administratívne procesy firmy z Česka na Slovensko. Teraz bude nasledovať administratíva aj z ostatných dvanástich krajín.
Ako povedala hovorkyňa spoločnosti pre Slovensko a Českú republiku Květa Olšanová, nové centrum je jedným z hlavných projektov, od ktorého si sľubujú zlepšenie efektivity operácií prostredníctvom synergického efektu, predovšetkým centralizovaným prístupom k účtovným operáciám. Konkrétne ide o zjednotenie prístupu k spracovaniu záväzkov spoločnosti, účtovných a bankových transakcií a cestovných náhrad.
Náklady na vybudovanie nového centra Olšanová odhadla na desiatky miliónov dolárov. Veľkú časť z tejto investície tvoria náklady na odborné vyškolenie nových zamestnancov. Firma nedávno začala už aj s náborom pracovníkov z oblasti financií a účtovníctva a s aktívnou znalosťou anglického jazyka.
Kraft Foods plánuje dobudovať celé centrum do konca júna budúceho roku. V tom čase ňom nájde prácu takmer 200 ľudí. Podľa Olšanovej najdôležitejším faktorom pri rozhodovaní o umiestnení centra bolo to, aby dokázalo poskytovať jednotlivým národným obchodným jednotkám Kraft Foods rovnakú kvalitnú úroveň služieb, avšak za cenovo výhodnejších podmienok. Na druhej strane bolo nutné zaistiť, aby spoločnosť pre centrum v danej krajine mohla nájsť pracovníkov, ktorí budú na vysokej jazykovej a profesijnej úrovni. "Nakoniec sme sa rozhodli vybudovať obchodné a servisné centrum okrem Bratislavy aj v Madride," dodala Olšanová.
Podľa ČTK Kraft Foods Slovakia vlani zdvojnásobil svoj čistý zisk na 133,53 milióna korún. Zlepšenie finančných výsledkov ovplyvnil nárast tržieb za predaj vlastných výrobkov vďaka využitiu medzinárodnej distribučnej siete najväčšieho akcionára firmy -- spoločnosti Kraft Foods International. Tento pozitívny trend spoločnosť očakáva aj v budúcnosti. Slovenská pobočka Kraft Foods vyrába napríklad kávu Jacobs alebo čokoládu Figaro.
Kraft Foods mieri na nové trhy
Najväčší americký výrobca potravín Kraft Foods sa chce v tomto roku výraznejšie presadiť na novovznikajúcich trhoch. Výkonný riaditeľ Kraftu Roger Deromedu v marci na Potravinárskom summite v Chicagu povedal, že nové trhy v Číne, Mexiku, Brazílii, Rusku a Indii sú stredobodom záujmu firmy. "Náročnou záležitosťou v Indii je distribúcia, no skúmame niekoľko možností, ktoré nám umožnia vstup na tento trh," povedal Deromedu. V Indii bude musieť Kraft zápasiť s holandsko-britským koncernom Unilever, ktorý si už vybudoval silnú pozíciu na indickom trhu s potravinami. (TASR)
StoryEditor
Kraft Foods otvára v SR nové centrum
V priebehu tohto mesiaca otvorila spoločnosť Kraft Foods v Bratislave nové obchodné a servisné centrum pre štrnásť európskych krajín.