StoryEditor

Prosperita založená na prenájme

12.12.2002, 23:00

"Očakávame, že tento rok bude oproti minulému úspešnejší minimálne o 30 %. Vlani sme ho ukončili s obratom vyše 90 mil. Sk a hrubým ziskom 4 mil. Sk," povedal pre HN generálny riaditeľ Obchodného domu Prior Poprad, a. s, Alojz Gallo a dodal, že rozhodujúcim mesiacom je pre nich december, keď dosahujú až o 100 % vyšší obrat ako v iných mesiacoch. Vlastnú činnosť, ktorá tvorí zhruba 40 % tržieb, zabezpečujú v deviatich oddeleniach. Prior si ponechal všetky, ktoré preň boli efektívne. Oddelenia ako, napríklad, kožušiny, kozmetika či biela a čierna technika, pri ktorých treba držať zásoby v hodnote v priemere niekoľkých miliónov korún, ponúkli firmám, ktoré predávajú tieto tovary vo veľkom. V súčasnosti až 60 % predajnej plochy popradského Prioru majú v prenájme tretie subjekty.

ÁZIJSKÝ TEXTIL

Efektivita obchodného domu z roka na rok rastie, a to najmä vďaka tomu, že majitelia včas investovali do rozšírenia priestorov, čo im umožnilo skombinovať obchodnú činnosť s prenájmami. Obchodný dom nakupuje tovar predovšetkým u slovenských výrobcov, iba chýbajúce komodity dopĺňa dovozom z Českej republiky, ide však len o malé množstvá, predovšetkým spodnej bielizne. Zo spotrebiteľských prieskumov vyplýva, že popradský Prior oslovuje hlavne strednú vrstvu, v niektorých komoditách i solventnejšiu klientelu. V ponuke tovaru dominuje hlavne konfekcia a obuv. V súvislosti s textilom A. Gallo konštatoval, že treba doriešiť otázku súvisiacu s dovozmi ázijského tovaru. "Nejde nám o likvidáciu konkurencie, ale o to, aby podnikali na korektných princípoch a za tých istých podmienok ako my," zdôraznil. Služby obchodného domu využívajú obyvatelia nielen z popradského regiónu, ale aj z okresov Spišská Nová Ves, Stará Ľubovňa, Kežmarok, Levoča, Revúca a Rožňava.

INVESTÍCIE DO PLOCHY

Počas 15-ročnej existencie prešiel popradský Prior viacerými zmenami. V rámci prvej vlny kupónovej privatizácie sa v roku 1992 pretransformoval zo štátneho podniku na akciovú spoločnosť. Jeho majoritným vlastníkom sa stala Prvá privatizačná spoločnosť Poprad. Uznesením valného zhromaždenia sa o tri roky neskôr vrátil k svojmu pôvodnému obchodnému názvu Prior. Výrazný zlom v jeho rozvoji nastal nástupom nového manažmentu v roku 1994. Ten sa zaslúžil o zásadné zmeny týkajúce sa štruktúry, imidžu a efektívnosti obchodnej činnosti, postavenej na trhových princípoch.
V období rokov 1994 až 1998 investovali majitelia Prioru do rozšírenia predajnej plochy viac ako 60 mil. Sk. Tá sa rozšírila z 3 200 na 9 100 m2. K plnému využitiu voľných priestorov dopomohol hlavne rozvoj hypermarketov. Prior prenajal takmer 2 000 m2 spoločnosti Delvita, a. s., Prešov. "Realizáciu tohto projektu, ktorý sme rozbehli pred ôsmimi rokmi, ako aj niektoré ďalšie sprievodné a doplnkové akcie, považujeme za základ dnešnej prosperity obchodného domu," uviedol A. Gallo a spresnil, že v ostatných rokoch investovali hlavne do obchodného zariadenia. V tomto roku sa zamerali na zastrešenie parkovísk na streche obchodného domu, čo si vyžiadalo 6 mil. Sk. V ďalšej etape ich čaká rekonštrukcia pojazdovej plochy.
Popradský Prior dnes zamestnáva vyše 90 ľudí. Priemerný plat predavačiek dosiahol v minulom roku okolo 8 000 Sk.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. apríl 2024 11:27