Digitálne fotoaparáty ovládli trh s fotografickými prístrojmi. Zákazníkom vyhovuje jednoduchosť ovládania, nepotrebujú neustále kupovať kinofilmy, fotky si jednoducho prezrú a uložia do počítača. Tam ich môžu ďalej upravovať a podľa potreby aj vytlačiť či dať na spracovanie do fotolaboratória.
Napriek tomu ešte stále existuje skupina používateľov, ktorá preferuje analógové fotoaparáty. "Naša spoločnosť ich stále vyrába a aj ich vyrábať budeme. A to aj napriek tomu, že dopyt po nich klesá nielen vo svete, ale aj v Česku a na Slovensku," tvrdí Ondřej Typolt, marketingový riaditeľ firmy Olympus C&S. Nákup analógových prístrojov podľa neho súvisí s istou konzervatívnosťou časti spotrebiteľov. "Majú iný pocit z tejto klasiky, prípadne stále odkladajú kúpu moderného zariadenia na nejakú vhodnejšiu príležitosť," predpokladá Typolt.
Začiatkom roka oznámila odchod z trhu s fotoaparátmi japonská spoločnosť Konica Minolta. Dôvodom bola práve rastúca obľuba digitálov na úkor analógových prístrojov. Zároveň od apríla budúceho roka prestane s výrobou filmov a fotografických papierov. Rozhodnutie firmy bolo prekvapením, pretože je tretím najväčším výrobcom fotofilmov na svete. Ďalšie dve firmy zo svetovej trojky, Eastman Kodak a Fuji Photo Film, vo výrobe filmov pokračujú. "Preto sa neobávam, že by dostupnosť kinofilmov mala byť nižšia ako doteraz. Predaj síce klesá, ale stále je o tieto produkty záujem," tvrdí Typolt.
Aj keď presné údaje neexistujú, predpokladá sa, že tento rok sa na celom svete predá viac ako sto miliónov digitálnych fotoaparátov. Trh s analógovými je asi desatinový. Tak ako ku klasickým fotoaparátom treba prikupovať kinofilmy, k digitálom je potrebné prikúpiť si aspoň jedno pamäťové médium. Tu mnohí výrobcovia objavili netušené možnosti, pretože každý používateľ má záujem, aby jeho fotoaparát mal čo najväčšiu pamäť. Podobne sa rozvíja trh s domácimi tlačiarňami fotografií.
StoryEditor
Digitály ovládajú trh
Digitálne fotoaparáty ovládli trh s fotografickými prístrojmi. Zákazníkom vyhovuje jednoduchosť ovládania, nepotrebujú neustále kupovať kinofilmy, fotky si jednoducho prezrú a uložia do počítača.