StoryEditor

Česká televízia Prima je na predaj

08.09.2005, 00:00
Autor:
ČTKČTK
O českú celoplošnú súkromnú televíziu Prima sa zaujímajú traja vážni záujemcovia -- najväčší európsky prevádzkovateľ televízneho vysielania RTL, švédska firma MTG, a dokonca i svetový gigant News Corp. austrálskeho miliardára Ruperta Murdocha.

O českú celoplošnú súkromnú televíziu Prima sa zaujímajú traja vážni záujemcovia -- najväčší európsky prevádzkovateľ televízneho vysielania RTL, švédska firma MTG, a dokonca i svetový gigant News Corp. austrálskeho miliardára Ruperta Murdocha. Včera o tom informovala Mladá fronta Dnes.
"Môžem potvrdiť, že sa tu za záujemcami nezatvoria dvere," cituje denník riaditeľa televízie Martina Dvořáka. Ich mená však odmietol oznámiť. O kúpe Primy nechceli hovoriť ani tri spoločnosti, ktoré o ňu majú záujem.
Predaj Primy by mohol významne ovplyvniť český televízny trh, lebo v prípade úspechu RTL či News Corp. by sa Prima stala súčasťou mamutích firiem. Napríklad RTL vlastní 31 televíznych staníc a 33 rádií v desiatich krajinách. Do skupiny News Corp. patria napríklad hollywodské filmové štúdiá Twentieth, televízne kanály Fox a Sky a denníky New York Post, The Sun a The Times.
Najstaršia česká komerčná televízna stanica prežíva najúspešnejšie obdobie vo svojej viac než dvanásťročnej existencii. V súboji o sledovanosť jej reality šou víťazí nad konkurenčnou televíziou Nova, u divákov boduje i s ďalšími programami (napríklad seriálom Rodinné putá) a prekonáva doterajšie rekordy sledovanosti. V súboji o reklamných zadávateľov však s Novou výrazne prehráva. I to by mohol zmeniť nový vlastník.
Nova začala na prelome roku obchodný boj, v rámci ktorého inzerentom sľubovala výhodnejšie podmienky, ak svoju reklamu stiahnu z Primy. V priebehu roka to urobili napríklad koncerny Danone, Henkel či Reckitt Benckiser. Prima stráca i v porovnaní reklamných zásahov, ktoré sa udávajú v tzv. GRP bodoch a podľa ktorých sa účtuje cena za reklamu. Nova podľa denníka Marketing & Media v prvom polroku tohto roku svoj podiel sledovanosti (42,3 percenta) premenila na 70-percentný podiel na predaných GRP, podiel Primy na GRP zoslabol na 18,3 percenta.
Nádej na zmenu k lepšiemu dáva majiteľom Primy stále rastúca sledovanosť. Prima v minulom týždni dokonca dosiahla najvyššie týždenné podiely od začiatku peoplemetrového merania, keď jej podiel v hlavnom čase po prvý raz prekonal 30 percent, a to o tri body.
Vysielanie televízie Prima si mohli diváci v Prahe a okolí po prvý raz naladiť v máji 1993, 20. júna toho istého roku potom televízia pod názvom Premiéra začala pravidelné vysielanie. V nasledujúcich rokoch prešla rozsiahlou premenou -- zmenili sa majitelia, pokrytie, programový profil i názov, a zlepšilo sa i hospodárenie. Súčasná Prima je pomerne stabilnou televíziou s celoplošnou licenciou do roku 2018.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. apríl 2024 03:16