StoryEditor

Zlaté klince rozdali v šapitó

23.04.2007, 00:00
Cirkusové šapitó v areáli R1 na Rožňavskej ulici v BA sa v piatok večer naplnilo reklamnými tvorcami. Trinásty ročník súťaže kreativity reklamy Zlatý klinec 2007 vyniesol na vrchol reklamnú agentúru Wiktor Leo Burnett.

Trinásty ročník súťaže kreativity reklamy Zlatý klinec 2007 vyniesol na vrchol reklamnú agentúru Wiktor Leo Burnett, ktorá okrem troch zlatých a dvoch strieborných klincov získala aj niekoľko rokov neudelenú hlavnú cenu súťaže Grand Prix za kampaň Union zdravotnej poisťovne "Všetko pre vaše zdravie".
Mimoriadne úspešným bol aktuálny ročník súťaže reklamnej tvorby so ziskom ôsmich klincov (1 zlatý, 4 strieborné, 3 bronzové) aj pre agentúru Istropolitana D´Arcy. Cenu za výnimočný prínos do slovenskej kreatívnej tvorby Filip 2007 si domov odniesol kreatívny riaditeľ agentúry Peter Darovec a víťazom súťaže Klient roka časopisu Stratégie sa stal telekomunikačný operátor T-Com, pre ktorého pripravujú reklamní mágovia z Istropolitany kampane niekoľko rokov.
Klientom roka T-Com
"Myslím si, že úspech reklám, ktoré pre nás pripravuje Istropolitana, tkvie v tom, že nie sú kreatívne za každú cenu. Aj v tých najväčších ´ˇ,úletochˇ´, ktoré pre T-Com agentúra realizuje, je integrálnou súčasťou príbehu produkt, služba a každý TV spot jasne komunikuje kľúčové posolstvo," hovorí vedúci tímu nadlinkovej komunikácie Slovak Telekomu Daniel Sloboda.
Na treťom mieste sa so ziskom siedmich klincov (1 zlatý, 2 strieborné, 4 bronzové) umiestnila reklamná agentúra MUW Saatchi&Saatchi a jeden zlatý, tri strieborné a jeden bronzový klinec si pripísali na svoje konto tvorcovia agentúry Respect APP. Dvadsaťštyričlenná porota súťaže spolu udelila štrnástim reklamným agentúram a dvom televíziám 9 zlatých, 13 strieborných a 23 bronzových klincov.
Reklamné výdavky porastú
Reálne výdavky na reklamu v slovenských médiách pripravovanú kreatívcami sa vlani podľa odhadu odborného mesačníka Stratégie vyšplhali na vyše 8,4 miliardy korún. Najväčší podiel z reklamných tržieb vo výške 3,7 miliardy korún odkrojili televízie nasledované tlačovými médiami a vonkajšou reklamou.
Zatiaľ čo noviny a časopisy uverejnili reklamu v hodnote takmer 3 miliardy korún a ich tržby z reklamy skôr stagnovali ako rástli, na takmer miliardu korún vyskočila hodnota reklamy uverejnenej v outdoore, ktorý zaznamenal opätovne významný nárast reklamných výdavkov.
O niekoľko desiatok miliónov korún sa oproti roku 2005 zvýšili vlani tržby reklamy uverejnenej v rádiách a ich výška dosiahla asi 600 miliónov korún. Hranicu 200 miliónov prekročili pri svojich reklamných príjmoch internetové médiá a približne 20 miliónov investovali vlani zadávatelia do reklamy v kinách.
Tento rok by mala suma investícií do médií podľa odhadov mediálnych analytikov stúpnuť približne o 9 percent, pričom by mala prekonať hranicu deväť miliárd korún.
Stabilný rast reklamných tržieb si zachovajú televízie, po viacerých rokoch sa očakáva vyšší rast reklamných príjmov medzi slovenskými rádiami a pozviechať by sa z minuloročnej stagnácie mala aj vďaka novým produktom a relaunchom viacerých ťažiskových titulov v jednotlivých segmentoch tlač. Až tridsaťpercentný nárast príjmov z reklamy očakávajú internetové médiá a miernejší rast dynamiky reklamných príjmov by si oproti minulému roku mala pripísať vonkajšia reklama.

Grand Prix pre Viktor Leo Burnett
Cenu Grand Prix za výnimočný kreatívny prínos do slovenskej reklamy získala po piatich rokoch, odkedy nebola udelená kampaň agentúry Wiktor Leo Burnett "Všetko pre vaše zdravie" pre Union zdravotnú poisťovňu.

01 - Modified: 2003-05-12 22:08:27 - Feat.: 0 - Title: Finiš referendovej kampane
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
23. december 2024 00:15