Denník New York Times začal od polnoci ponúkať všetky svoje články na internete zdarma. Spoločnosť dúfa, že sa jej tak podarí prilákať viac čitateľov a zvýšiť príjmy z reklamy.
Denník zaviedol platenú internetovú službu TimesSelect pred dvoma rokmi, pričom ročný poplatok za pripojenie na vybrané články bol 49,95 dolára (1 220 Sk), mesačný potom 7,95 dolára. Okrem aktuálnych správ a stĺpčekov budú mať čitatelia k dispozícii aj archív až do roku 1987. Spoplatňovať sa bude len archív z rokov 1923 až 1986.
Spoločnosť sa rozhodla zrušiť platený prístup k článkom, pretože táto služba jej nepriniesla také príjmy, aké očakávala. Dúfa, že takto sa jej podarí zvýšiť príjmy z internetovej reklamy. Tie sú pre americké novinové spoločnosti dôležité, pretože čoraz viac záujemcov sa obracia na internet, a firmám tak klesajú príjmy z predaja novín a novinovej reklamy.
Mediálne firmy sa kedysi domnievali, že najlepšou stratégiou na zvýšenie ziskov je spoplatnenie prístupu na časť či väčšinu internetových stránok. V posledných rokoch sa však ukazuje, že výdavky na internetovú reklamu rýchlo rastú, a tá sa stáva omnoho lepším zdrojom príjmov.
StoryEditor