"Po ukončení spolupráce s Fordom vstúpi do platnosti nový kontrakt s automobilkou BMW. Do Attackov budeme montovať motor N54, používaný pre radový trojlitrový šesťvalec prepĺňaný dvomi kaskádovitými turbami so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou Getrag, základným výkonom 316 koní a 420 newtonmetrov. Ten motor BMW dokáže dosiahnuť už pri 1 300 otáčkach mierne nad voľnobehom," hovorí konateľ K-1 Engineeringu Dick Kvetňanský.
Model Attack Roadster, ktorý automobilka vlastnená Dickom Kvetňanským a firmou Capital Invest Holding začala sériovo vyrábať pred tromi rokmi, pôvodne pochádzal zo skladačky - kit auta. Doteraz ho poháňal sériový motor Fordu s výkonom 221 koní a po úpravách má v Attacku Roadster výkon 242 koní.
Automobilka si po nevýrazných tohtoročných výsledkoch od budúceho roka sľubuje predaj aspoň sedemdesiatich áut. Už v súčasnosti eviduje aj objednávky na štyri Attacky v závodnej pretekárskej verzii, ktoré budú vybavené vlastným motorom spoločnosti K-1 Engineering s výkonom 320 koní. S tým minulý rok pretekal na pretekoch aj sám Kvetňanský. Cena Attacku Roadster je v súčasnosti 75-tisíc eur, približne 2,5 milióna korún, a predávať sa začne už aj na Slovensku.
Ručne vyrábaný Attack Roadster je pod kontrolou informačného systému, ktorý automaticky objednáva náhradné diely na sklad, pomáha oddeleniu marketingu kontrolovqať stav rozpracovanosti výroby a umožňuje individuálne ohodnocovanie výkonnosti zamestnancov. Všetko sa to začínalo ako sen dvoch nadšencov. Dick Kvetňanský a Juraj Mitro sa rozhodli, že postavia motokáru, ktorá bude dobre vyzerať. Autá, ktoré uzreli svetlo sveta v ich dielni, dostali motor z Hondy Accord a pod menom K-1 Attack ako skladačka, ktorá sa v kontajneri poslala zákazníkovi, reprezentovali Slovensko v zahraničí.
Po svete doposiaľ jazdí po cestách okolo 150 Attackov Roadster. Ich vývoz spočiatku smeroval najmä do Spojených štátov. Za uplynulý rok ako exportné krajiny dominovali najmä štáty Beneluxu a Nemecko. "V budúcom roku by sme chceli vyrobiť aspoň 20 áut ešte v spolupráci s Fordom a ďalších 50 s motorom BMW. Už začiatkom januára sa zúčastníme na autoshow v Bruseli a hneď na to budeme Attack vystavovať aj na špeciálnom autosalóne áut vyrábaných v malých sériách v japonskom Tokiu, po ktorom by mal nasledovať arabský Bahrajn," hovorí o zámeroch spoločnosti Kvetňanský.
Aj nový model s názvom Attack F1 pripravuje slovenská automobilka v spolupráci s automobilkou BMW. "Momentálne sa rozhodujeme, či bude vybavený 10- alebo 12-valcovým motorom," vysvetľuje Kvetňanský.
Attack F1 bude trojmiestny športový automobil so sedadlom šoféra v strede auta, ktorý má v mnohom pripomínať formulu. Auto Attack F1 kompletne vyrobené z uhlíkových vlákien začne automobilka predávať na jar 2009. "Keď rozbehneme naplno produkciu Attacku F1, je možné, že výrobu Attacku Roadster predáme," rozmýšľa nad budúcnosťou prvého sériového modelu značky Attack Kvetňanský.
Najväčšími konkurentmi slovenskej automobilky v Európe sú Yes Roadster, i keď ten patrí do nižšej tried, a nemecký Wiesmann Car preferujúci retro štýl. Motory BMW by však mohli v súčasnosti zanedbateľný podiel Attacku na predaji malosériových áut v Európe zvýšiť a zatraktívniť ich aj na trhu v Spojených štátoch, kde automobilka s predajom začínala.
Športiak Attack Roadster
- prvý sériový model automobilky K-1 Engineering
- predajná cena 2,5 milióna korún
- vybavený motorom Ford s výkonom 242 koní
- jeho nasledovníkom bude v roku 2009 trojmiestny Attack F1