StoryEditor

Tesco otvára prvý hypermarket v Číne

28.01.2008, 23:00

Britský obchodný reťazec Tesco, ktorý minulý rok zaútočil svojimi menšími supermarketmi s bielo-zeleným logom Fresh & Easy na americký trh, chce v tomto roku preinvestovať prvých 300 miliónov libier (v prepočte 13,578 miliardy Sk) na rozšírenie svojej siete v Číne. Už nasledujúci mesiac by tam mal pritom otvoriť prvý z desiatich hypermarketov, ktoré plánuje dokončiť v tomto roku. Ako informovala spoločnosť, aj v ďalších rokoch chcú podobným tempom otvárať a preinvestovávať rovnaké financie na rozšírenie svojej siete.
Tesco síce už s lokálnym partnerom funguje na rýchlo sa rozvíjajúcom a perspektívnom čínskom trhu od roku 2004 v podobe 50 hypermarketov, nie však pod vlastnou značkou. Naopak, jeho rivali Wal-Mart či Carrefour sú v Číne udomácnení. Carrefour tu má podľa údajov denníka The Financial Times okolo sto hypermarketov a približne tristo diskontných centier pod značkou Dia. Wal-Mart má rovnako stovku vlastných predajní a podobný počet na základe kúpy lokálnej siete.
Tesco uvažuje o tom, že by ročne otváralo v Číne okolo desiatky svojich hypermarketov s podobným úspechom, aký má v súčasnosti v USA. Tam sa už počíta, že do roku 2012 bude pôsobiť približne tisícka obchodov, a to aj s diskontnou formou.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. apríl 2024 16:32