Marketingový tím juhokórejskej automobilky Hyundai Motors pracuje na uvedení najnovšieho modelu luxusného auta Genesis na trh. Firma verí, že sedan Genesis sa zaradí do rovnako úspešnej ligy ako značky Mercedes, BMW a Lexus. Podľa stránky autospies prvýkrát by sa mal predstaviť na januárovom autosalóne v Detroite, jeho kupé verzia už na novembrovom autosalóne v Los Angeles.
Odvádzanie pozornosti
Nové modely, ako aj silná propagácia kampane na uskutočnenie Expo 2012, smerujú pritom k jedinému cieľu -- odviesť prílišnú pozornosť verejnosti od svojho šéfa Čung Mong-kua, tvrdí britský denník Financial Times. Toho ešte začiatkom februára odsúdil súd v Soule na tri roky väzenia za spreneveru. Obžaloba pritom žiadala až šesť rokov. Sudca uznal Čunga za vinného zo sprenevery približne 110 miliónov dolárov (2,66 miliardy Sk), ktoré presúval z firmy do čiernych fondov, aby ich využil na vlastné obohatenie a podplácanie politikov s cieľom získať kontrakty pre firmu. Čung Mong-ku sa odvolal a konečný verdikt by mal podľa oznámenia z tohto týždňa vydať odvolací súd 31. júla. Pôvodne mal rozhodnúť tento týždeň v utorok, no na poslednú chvíľu verdikt odložil.
Pre firmu nastali ťažké časy, pretože tak ako v iných kórejských koncernoch šéf rozhoduje úplne o všetkom, od veľkosti zadných smeroviek až po výšku vianočného stromčeka v kancelárii. Zamestnanci teraz veria a pozorovatelia sú o tom dokonca presvedčení, že súd koncom júla Čunga do väzenia nepošle, aby nepoškodil firmu, a tým aj od nej závislú juhokórejskú ekonomiku.
Hyundai opera
Napriek tomu sa vo firme zmenilo viacero vecí, najmä systém riadenia. Čung zrušil plánovacie oddelenie, ktoré podliehalo výhradne jemu, a podľa vzoru Samsung Electronics nechal bežné rozhodnutia počas dňa na šéfoch oddelení. Okrem toho v Hyundai vytvorili aj etickú komisiu, ktorá bude sledovať kroky manažmentu. Medzitým získal Čung späť svoj pas a do zasadania odvolacieho súdu stihol navštíviť viaceré krajiny, kde má firma projekty -- Česko, Slovensko, Francúzsko, Brazíliu.
Problémom však pre podnik zápasiaci s vysokou hodnotou wonu oproti doláru a poklesom predaja svojich áut v USA bude prísľub Čungovej rodiny, že v snahe očistiť jeho hriechy firma poskytne miliardu dolárov na "na rozvoj kórejskej spoločnosti". Z časti peňazí plánuje postaviť budovu opery na brehu rieky Han v Soule (zakladateľ firmy Hyundai a otec súčasného šéfa obľuboval operu) a zvyšok použije na koncertné sály v 12 provinciách krajiny.
StoryEditor
Hyundai zlepšuje imidž šéfa
Marketingový tím juhokórejskej automobilky Hyundai Motors pracuje na uvedení najnovšieho modelu luxusného auta Genesis na trh. Firma verí, že sedan Genesis sa zaradí do rovnako úspešnej ligy ako značky Mercedes, BMW a Lexus. Prvýkrát by sa mal predstaviť na januárovom autosalóne v Detroite, jeho kupé verzia už na novembrovom autosalóne v Los Angeles. Nové modely, ako aj silná propagácia kampane na uskutočnenie Expo 2012, smerujú pritom k jedinému cieľu - odviesť prílišnú pozornosť verejnosti od neslávne známeho šéfa Čung Mong-kua.