Obyvateľka New Yorku Dongmei Li podala žalobu na spoločnosť Apple, od ktorej žiada odškodné vo výške milión dolárov (v prepočte 23,09 milióna Sk). Nahnevalo ju, že Apple po krátkom čase od uvedenia na trh iPhone zlacnelo multimediálny prístroj až o dvesto dolárov. Li tvrdí, že Apple porušil zákon o cenovej diskriminácii.
Firma Apple zatiaľ nekomentovala, ako sa k žalobe postaví. Podľa zvyku vraj nekomentuje spory, ktoré sa ešte neskončili. Žaloba je namierená aj proti spoločnosti AT&T, ktorá ako jediná môže v USA iPhony vo svojej sieti prevádzkovať.
Apple začala telefóny predávať v júni, keď prístroje s kapacitou osem gigabytov stanovila na 599 dolárov. Počas dvoch mesiacov však znížila telefóny o tretinu, na 399 dolárov. Okrem toho Apple oznámila, že už nebude predávať ani štvorgigabytové prístroje, čo rozhnevalo zákazníkov.
Riaditeľ Apple Steve Jobs deň po oznámení zliav poslal na webovú stránku firmy list, v ktorom sa ospravedlňuje a ponúkol zákazníkom niekoľko možností. Tí, ktorí si vraj prístroj kúpili do 14 dní pred oznámením zliav, majú nárok, ak chcú, na vrátenie plnej sumy z rozdielu ceny.
Väčšina ľudí však také šťastie nemala. Najmä fanúšikovia a priaznivci Apple si telefón kúpili už v júni, takže mali podľa pravidiel Apple nárok už len na vrátenie sto dolárov.
Li v žalobe uvádza, že zľava poškodila záujmy zákazníkov, ktorí si iPhone kúpili ako prví. Do tejto kategórie spadá aj ona sama. Li má pritom model s kapacitou štyroch gigabytov, čím podľa nej Apple majiteľov týchto modelov znevýhodnil.
StoryEditor