Spoločnosť Domica Komplex z Rožňavy, ktorá stavia pri jaskyni Domica v Slovenskom krase oddychovo- tematický park, láka bilbordovou a rozhlasovou reklamnou kampaňou už viac ako dva mesiace návštevníkov do novootvoreného komplexu. Háčik je však v tom, že ten nefunguje a na jeho mieste je stavba.
"Areál už hľadalo viacero turistov, prezreli si jaskyňu, no odchádzali sklamaní," hovorí jeden zo sprievodcov v Domici. Neférovou reklamnou kampaňou sa na svojom poslednom zasadaní zaoberala arbitrážna komisia Rady pre reklamu, ktorá skonštatovala, že porušuje jej etický kódex.
Reklama šíri klamlivé údaje, je zavádzajúca a môže uviesť spotrebiteľa do omylu. Stanovisko rady nemá sankčný účinok, je len upozornením na porušenie kódexu a má slúžiť na etickú samoreguláciu. O tom, či reklama neporušila aj zákon, by mohla rozhodnúť Slovenská obchodná inšpekcia, ktorej to podľa legislatívy prislúcha. Tá hovorí, že reklama nesmie klamať, pričom za klamlivé reklamné posolstvo môže byť objednávateľovi reklamy udelená pokuta až do výšky päť miliónov korún.
Firma Domica Komplex buduje areál s hotelom, bungalovmi, reštauráciou, vodným svetom a tematickým parkom na motívy Dobšinského rozprávok od vlaňajšej jesene. Prvá etapa výstavby mala byť pôvodne ukončená ešte v máji. Neskôr bol termín niekoľkokrát posúvaný. Naposledy to bola druhá polovica augusta. Stredisko však nie je stále otvorené. Meškanie majú podľa Vladimíra Gecelovského, zástupcu investora, na svedomí nedoriešené majetkovoprávne vzťahy okolo priľahlého pozemku, na ktorom bude parkovisko. Problém, ktorý spôsobil pozastavenie stavebných prác, sa vyriešil. Investor sa dohodol s obcou, ktorej pozemok patrí, na dlhodobom prenájme. Uvedomuje si, že zle odhadol termíny, ale rozbehnutú reklamnú kampaň už nechcel zastaviť. Potenciálnym klientom sa ospravedlňuje.
Stavba za 160 miliónov korún je prvou veľkou investíciou do cestovného ruchu v hornom Gemeri. Podľa Gecelovského stojí za ňou silná americká realitná a finančná skupina Stone Financial Group. Po jej naštartovaní plánujú Američania vložiť peniaze aj do ďalších turistických projektov na východe Slovenska. Napríklad na Dobšinskom kopci, na južnom okraji Slovenského raja, chcú za sto miliónov korún postaviť hotel. Stone Financial Group je skupina s päťdesiatročnou tradíciou v realitnom biznise, službách cestovného ruchu a financiách. Prioritne sa orientuje na hotelové komplexy a turistický servis v atraktívnych destináciách po celom svete. Celková hodnota aktív skupiny presahuje deväť miliárd dolárov. Podľa obchodného registra je päťdesiatpercentným akcionárom spoločnosti Domica Komplex so základným imaním 94,5 milióna korún, firma MRM Slovak Ventures z USA, zvyšok akcií patrí spoločnostiam DKR-Slovakland Rožňava a QS Bratislava.
StoryEditor
Reklamná blamáž v Domici
Spoločnosť Domica Komplex z Rožňavy, ktorá stavia pri jaskyni Domica v Slovenskom krase oddychovo- tematický park, láka bilbordovou a rozhlasovou reklamnou kampaňou už viac ako dva mesiace návštevníkov do novootvoreného komplexu. Háčik je však v tom, že ten nefunguje a na jeho mieste je stavba.