Nárast návštevnosti od päť do dvadsať percent hlási väčšina zo slovenských aquaparkov. Dokonca aj v novopostavenom Aquaparku Dolný Kubín do programu kvôli záujmu zaradili aj večerné kúpanie.
"Denne obslúžime aj dvetisíc ľudí. Cez víkend sme nútení nechať návštevníkov čakať na voľné miesta, lebo kvôli pohodliu nechceme prekročiť kapacitu,“ vysvetľuje Júlia Dovalská z Aquathermalu Senec. Kapacita tých väčších dovoľuje za sezónu obslúžiť desaťtisíce ľudí. Prevádzkovatelia vodných svetov neskrývajú, že záujem je aj zo strany zahraničných hostí. Väčšina z nich sa preto snaží lákať klientov cenami i novými atrakciami.
Hostí je viac
Thermalpark v Bešeňovej ponúka last minute pobyty s dvadsaťpercentnou zľavou na ubytovanie. Novinka je štýlový bar s reštauráciou, postavený ako vesmírna loď argonautov a s ponukou gruzínskych špecialít. "Sezóna vyzerá lepšie ako vlani. Dobrá je tiež vyťaženosť lôžok. Tipujem, že máme asi o pätinu viac hostí,“ hovorí Jaroslav Jaroš, riaditeľ bešeňovského termálneho parku, ktorý majú v obľube poľskí a českí turisti.
Popradský park AquaCity sa snaží vyprofilovať nielen špeciálnou vodnou ponukou, ale i programovou. "Celé leto máme zostavené zo zábavných, súťažných i kultúrnych podujatí pre deti a dospelých,“ informuje pracovníčka marketingu. V ponuke sú grill párty, tanečné zábavy, koncerty populárnej hudby. V Aquaparku Dolný Kubín, ktorý patrí k tým menším, je hitom spomínané večerné kúpanie. Investor, spoločnosť Aqua Kubín, ho postavil na mieste starej plavárne za viac ako sedem miliónov eur. Nemá prírodnú termálnu vodu, ale vyhrievanú, no od konca októbra, kedy ho spustili do prevádzky, si našiel stabilnú klientelu.
"Chodia k nám ľudia z Oravy, Ružomberka, Martina i okolia Žiliny,“ upresňuje pobytová manažérka Miroslava Macurová. Park vyhľadávajú rodiny s malými ďeťmi, pre ktoré sú pripravené aj cenové výhody. "Od začiatku prázdnin nám návštevnosť výrazne stúpla, dodala bez spresnenia Macurová.
Vodu kríza obišla
Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR) odporúča pre záujemcov o akvaparky z celkovej ponuky viac ako dvadsiatich zariadení len necelú polovicu. "Sú to tie, ktoré spĺňajú určité štandardy,“ konštatuje Zuzana Nemcová, manažérka SACR pre komunikáciu. Za sezónu ich navštívia desiatky tisíc ľudí a podľa nej tvoria dôležitú súčasť ponuky cestovného ruchu.
"Kríza ich postihla v minulom roku len minimálne a vykazovali vysokú návštevnosť,“ ilustruje Nemcová.
Podľa Marka Blithsteyna, riaditeľa cestovnej kancelárie Pilgrimtours z Liptovského Mikuláša, cieľovú skupinu slovenského cestovného ruchu tvoria v lete predovšetkým turisti z Poľska a Českej republiky. "Tí potrebujú veľa vody v rôznych podobách. A tej nie je dosť. Okrem akvaparkov to môžu byť jazerá, voľné vodné plochy, prírodné kúpaliská,“ myslí si.