Výsledky tak prekonali očakávania analytikov, no napriek tomu investorom nestačili a hodnota akcií Google klesla o viac než 4 %.
Za 4. kvartál 2009 dosiahla firma Google zisk 1,97 miliardy USD (1,40 miliardy eur), čo znamená 6,13 USD/akcia. To je výrazný rast oproti zisku na úrovni 382,4 milióna USD za rovnaké obdobie roka 2008, keď zisk Google znížili náklady spojené s poklesom hodnoty niektorých investícií.
Tržby za posledné tri mesiace roka 2009 dosiahli 6,7 miliardy USD, čo znamená 17-% rast oproti 4. kvartálu 2008. Trhy mimo USA sa na nich podieľali 53 %.
Výsledky firmy tak poukazujú na jej odolnosť aj v čase krízy. "Vzhľadom na fakt, že svetová ekonomika je stále iba v začiatkoch oživenia, je to mimoriadny záver roka," povedal výkonný riaditeľ Google Eric Schmidt.
Vysoký zisk Google dáva tušiť, že internetová reklama je po útlme počas väčšiny roka 2009 opäť na vzostupe. Niektorí analytici však upozorňujú, že Google nie je považovaný za indikátor celého trhu internetovej reklamy, pretože jeho dominantnosť v oblasti internetového vyhľadávania ho drží ďaleko od ostatných hráčov. Analytici teraz čakajú na firmu Yahoo!, ktorá by štvrťročné výsledky mala zverejniť v utorok 26. januára.
Informovali o tom agentúry Reuters a AP. (1 EUR = 1,4064 USD)