Mnohí ekonómovia už vidia koniec oživenia svetového hospodárstva, no logistický sektor, ktorý priamo sleduje tok tovarov, je optimistickejší. "Hnacou silou svetového hospodárstva je Čína, no tam sa ešte rozmach neskončil a podporuje celý Ďaleký východ," povedal pre denník Die Presse prezident správnej rady a hlavný akcionár logistickej firmy Kühne + Nagel Klaus-Michael Kühne.
Podľa jeho slov sú to práve logistici, ktorí rozhodujú o tom, ktorá trasa je pre ten-ktorý produkt najlepšia a zväčša aj na transport dohliadajú. Tovar z Číny v súčasnosti putuje do strednej Európy predovšetkým po námorných cestách, iba päť percent sa prepravuje po železnici. "Intenzívne uvažujeme o možnosti oživiť transsibírsku pozemnú trasu, ktorá sa končí na Slovensku," povedal riaditeľ rakúskej odnože Kühne + Nagel Friedrich Macher. Podľa jeho názoru by projekt mohli prevziať rakúske železnice Österreichische Bundesbahn (ÖBB), s ktorými logistická spoločnosť úspešne spolupracuje. "Preto dúfame, že v privatizácii slovenskej nákladnej železničnej prepravy uspeje ÖBB, a nie Deutsche Bahn," dodáva Macher. Kühne + Nagel mal s nemeckými železnicami negatívne skúsenosti, pretože Deutsche Bahn má vlastnú špedičnú spoločnosť a nemal veľký záujem o spoluprácu.
Práve z toho dôvodu Kühne víta liberalizáciu železníc, hoci v rámci Európskej únie ešte musí nastať harmonizácia jednotlivých systémov, aby hranice nepredstavovali veľkú prekážku ako doteraz. Za ideálne riešenie považuje vytvorenie oddelených železničných trás pre nákladnú dopravu, no uznáva, že tento návrh je utópia.
StoryEditor

