Správna rada nemeckého koncernu Volkswagen AG na svojom mimoriadnom zasadnutí v pondelok schválila zmenu organizácie činnosti v súvislosti s novou štruktúrou odbytu. Podľa vyhlásenia spoločnosti sa s okamžitou platnosťou ruší oblasť odbytu a marketingu na úrovni koncernu a zodpovednosť za odbyt a výsledky už nebudú ako doteraz niesť regionálne zastúpenia, ale prevezmú ju jednotlivé značky: Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti a Lamborghini. Na postoch koordinácie regionálnych kľúčových trhov sa situácia nezmenila. Za Európu zodpovedá Bernd Pischetsrieder, za Severnú Ameriku (USA, Kanadu a Mexiko) Jens Neumann a za Južnú Ameriku a Južnú Afriku Peter Hartz.
Správna rada ďalej pridelila zodpovednosť za Čínu Folkerovi Wiessgerberovi a zaoberala sa aj investičnými rozhodnutiami pre túto krajinu. Podrobnosti zatiaľ nie sú známe, podľa nemeckých médií však ide o rozšírenie existujúcej kapacity a prípadnú výstavbu tretej továrne. Ako informuje denník Die Welt, VW v súčasnosti vyrába v rámci dvoch nemecko-čínskych spoločných podnikov a do roku 2007 chce v Číne predať milión vozidiel. Na splnenie tohto cieľa plánuje koncern v nasledujúcich 5 rokoch investovať 3 mld. eur. V priebehu prvých 5 mesiacov dosiahol predaj 271 700 vozidiel, čo zodpovedá medziročnému zvýšeniu o 61,8 %. Podľa informácií časopisu Manager Magazin v továrňach v Šanghaji a Čchang-čchune zamestnáva viac než 18-tisíc ľudí a s trhovým podielom 40 % je najväčším výrobcom automobilov v Číne.
Na európskom trhu pretrváva nízky dopyt a žiadne signály nenaznačujú výrazné zlepšenie v krátkodobom horizonte. VW chce v tomto roku predať v Európe približne 5 mil. automobilov, no predseda predstavenstva Bernd Pischetsrieder už na aprílovom valnom zhromaždení upozornil, že s určitou zmenou budú počítať až na budúci rok, k čomu by mal prispieť nový model VW Golf, ktorý príde na trh v októbri tohto roka.
Situácia nie je lepšia ani v USA, kde VW v prvých 6 mesiacoch tohto roka predal na americkom trhu 145 958 vozidiel, čo zodpovedá medziročnému poklesu o 14,2 %. Podľa informácií denníka Handelsblatt v júni sa predaj značky VW medziročne znížil o 21 % na 25 808 vozidiel, pričom najväčší pokles zaznamenal model Jetta (o 31,4 %) a Passat (o 20,2 %). Naproti tomu sa o 7,4 % posilnil odbyt modelu New Beetle vďaka verzii kabriolet.
Výrazný júnový vzostup o 9,7 % na 8 009 dosiahla aj značka Audi, ktorá ťažila najmä z uvedenia modelu A8 L, ktorého sa predalo 448 kusov. Predaj A4 sa zvýšil o 19,8 %, kým model A6 zaznamenal pokles o 40,4 %. Predaj Audi za 1. polrok klesol o 2,6 % na 41 089 vozidiel.
StoryEditor