Najväčší svetový pivovar, americký Anheuser-Bush vytvoril strategickú alianciu s najväčším čínskym pivovarom Tsing-tao. Výrobca piva Budweiser a výrobca piva Tsing-tao spoja dokopy vlastné zdroje, čo im do budúcnosti zaručí rozvoj na lukratívnom čínskom trhu. Ako uviedla čínska pivovarnícka spoločnosť, podrobnosti o aliancii ešte nie je možné zverejniť. V súčasnosti americké pivovary Anheuser-Bush vlastnia v Tsing-tao 4,5-percentný podiel.
Čínska spoločnosť je pre Anheuser-Bush zaujímavá hlavne pre jej široký záber na čínskom trhu. Pivovary Tsing-tao už pred časom začali kupovať siete menších pivovarov s cieľom zvýšiť svoj trhový podiel v krajine. Ako uviedla mediálna spoločnosť BBC, ich súčasný trhový podiel je 11 %. V budúcnosti by sa však firma mala rozšíriť, pretože už tento rok chce zvýšiť produkciu a predaj asi o 19 %. Ročný rast trhového podielu Tsing-tao je v súčasnosti 6 % a zisk za posledných 6 mesiacov tohto roka by sa mal zvýšiť dokonca o 50 % na úroveň 100 mil. jüanov.
Pivo Tsing-tao, ktoré sa predáva vo viac než 30 krajinách sveta, je najznámejšia čínska značka piva mimo Číny. Export dosahuje dokonca až 90 % celkového vývozu piva a v krajine je vedúcou značkou medzi spotrebiteľskými výrobkami.
StoryEditor