StoryEditor

Chceli spraviť dieru do sveta. No zlyhali na celej čiare

15.08.2014, 00:00
Raz ste v živote hore, raz ste dolu. Tieto produkty sa však hore nikdy ani nedostali.

Uviesť na trh nejakú úplnú novinku je pomerne náročné. Na to, aby sa štart produktu v Spojených štátoch považoval za úspešný, musia presiahnuť ročné predaje hodnotu 50 miliónov dolárov. Sčasti je to aj dôvod, pre ktorý inak úspešné značky ako Pepsi, Netflix, Microsoft alebo McDonald´s občas narazili aj na úplné dno. Kreativita pri vypustení produktu na trh totiž nie vždy stačí. Firmy občas podcenia prípravu na spustenie novej kategórie výrobkov a neoveria si, či o tieto veci bude medzi spotrebiteľmi aj záujem.

Dobrým príkladom takéhoto zlyhania môže byť napríklad Ford Edsel vypustený na trh v roku 1957. Medzičasom sa práve Edsel stal synonymom totálneho výstrelu vedľa. Ford investoval do vývoja nového auta 400 miliónov dolárov, ktoré malo spĺňať aj tie najvyššie kritériá. Američania však tento model vyslovene nekupovali, pretože v tom čase chceli presný opak: menšie a úspornejšie vozidlo. Edsel sa z trhu úplne vytratil v roku 1960.

Pri uvádzaní nového produktu na trh je takisto celkom dôležité sledovať konkurenciu a správanie budúcich zákazníkov. Túto záležitosť absolútne podcenila spoločnosť Sony, ktorá v roku 1975 pustila na trh videonosič Sony Betamax. Chcela sa s ním pustiť do konkurenčného súboja s formátom VHS. Ako sa veľmi skoro ukázalo, neúspešne. VHS totiž valcoval konkurenciu až do konca minulého tisícročia.

V podobnom výpočte by sme mohli pokračovať takmer donekonečna. História trhu je plná prípadov pokus – omyl – totálne zlyhanie. V nasledujúcom rebríčku nájdete 10 najväčších prešľapov pri uvádzaní nových produktov na trh.

zdroj: businessinsider.com

01 - Modified: 2006-09-18 05:16:00 - Feat.: 0 - Title: Chávez srdečne privítal Ahmadínedžáda
01 - Modified: 2023-09-21 08:54:12 - Feat.: - Title: Študentke na účet banka omylom poslala tri milióny. Namiesto ohlásenia začala bezhlavo míňať 02 - Modified: 2023-02-07 17:06:24 - Feat.: - Title: Microsoft rozširuje vzdelávacie programy 03 - Modified: 2022-03-04 11:51:18 - Feat.: - Title: Rusi sa už neposadia do švédskych sedačiek v teplákoch od Nike. Svoju činnosť pozastavuje v Rusku aj Airbnb 04 - Modified: 2022-02-21 15:56:01 - Feat.: - Title: Zistenie HN: Oravskí ferozliatinári majú na dohľad len čierne scenáre. Napriek tomu investujú milióny 05 - Modified: 2022-01-17 07:07:07 - Feat.: - Title: Orava môže dostať dva tunely. Štúdia pri Kubíne odporúča riešenie za 300 miliónov
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/rebricky, menuAlias = rebricky, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. november 2024 20:59