Nízkonákladová spoločnosť Ryanair počas nasledujúcich šiestich týždňov, teda do konca októbra, zruší denne 40 až 50 svojich letov.
Týka sa to aj bratislavského letiska, kde bol v piatok zrušený let z Leedsu do Bratislavy. V sobotu nezrušili žiadny let, ktorý by sa týkal letiska v metropole Slovenska.
Dôvodom má byť zlepšenie dochvíľnosti, ktorá počas prvých dvoch septembrových týždňov z dôvodov počasia i štrajkov klesla pod 80 percent a tiež uplatnenie nároku zamestnancov na dovolenku. Spoločnosť to uviedla v piatok vo svojom vyhlásení.
"V júli a auguste sme pracovali s rekordným časovým plánom, ale teraz počas septembra a októbra musíme vyhovieť pilotom a posádkam v každoročnom nároku na voľno. Zvýšený počet dovoleniek spolu so štrajkami pracovníkov riadenia letovej prevádzky negatívne ovplyvnil v posledných dvoch týždňoch našu dochvíľnosť, ktorá klesla pod hranicu 80 percent," uviedol vo vyhlásení hovorca spoločnosti Robin Kiely.
Ridiculous from @Ryanair. Cancel a flight at 2 days notice - only offer a flight for 3 days later! Holiday plans up in smoke. Thanks a bunch
— Denis Mahon (@denmahon) September 15, 2017
Zároveň dodal, že zrušením zhruba dvoch percent letov v nasledujúcich šiestich týždňoch môže spoločnosť zlepšiť svoju dochvíľnosť a presnosť na vytýčených 90 percent.
Podľa BBC by sa rušenie letov mohlo dotknúť zhruba 285-tisíc cestujúcich, The Independent hovorí dokonca až o 400-tisícoch.
Spoločnosť sa všetkým zákazníkom ospravedlnila a ponúkla im alternatívne lety či finančnú náhradu.
Napriek tomu si vyslúžila mohutnú vlnu kritiky od cestujúcich, ktorým krok narušil plány na dovolenke.
Okrem samotného zrušenia letov sa sťažujú aj na nedostatočnú informovanosť zo strany Ryanair, nemožnosť včasnej náhrady letu alebo nefunkčnú komunikáciu so zákazníckym servisom.