Slávny francúzsky reťazec obchodných domov Galeries Lafayette otvoril vo svojej pobočke v centre Paríža osobitný priestor pre čínskych turistov. Časť nachádzajúca sa v bezcolnej zóne obchodného domu má rozlohu 2 800 metrov štvorcových, informačné cedule v čínštine a tento jazyk ovláda aj väčšina personálu, napísal francúzsky denník Le Journal du Dimanche.
Priestor podľa neho vyzerá ako letiskové hala. "Asi stovka čínskych klientov čaká na drevených laviciach a sleduje mobily. Pri nohách majú tašky Chanel, Burberry alebo Fendi a čakajú na pokyn svojho sprievodcu, s ktorým budú pokračovať v prehliadke Paríža," napísal týždenník na svojom webe.
Ako doma
Jeden zo šéfov obchodného domu uviedol, že čínski turisti sa v Galeries Lafayette zdržia v priemere tri hodiny. Dostane sa im osobitného servisu, vrátane množstva členov ostrahy, ktorí zabezpečujú, aby sa klienti z Číny cítili bezpečne. Ochranka vie pár slov po čínsky a v budúcnosti dostane elektronický prekladač.
Dizajn dvojposchodového priestoru je tiež prispôsobený tomu, aby sa v ňom čínski zákazníci cítili ako doma - prevládajú čierne, zlaté a červené prvky.
Míňajú tisíce
Čínskemu vkusu je prispôsobená aj ponuka koženej galantérie, luxusných pier, delikates a kozmetiky. Obchodný dom ponúka značky, ktorým dávajú turisti z Číny prednosť. Mnoho z nich už má do mobilu vopred stiahnuté fotografie tovaru, ktorý si chcú kúpiť.
Čínskych turistov, ktorých v roku 2016 ubudlo kvôli atentátom v Paríži, sa do francúzskej metropoly vracajú. Za ubytovanie a jedlo tam v priemere minú 1000 eur týždenne a za nákupy 1500 eur týždenne.