Pre koho najviac dodávate?
Dodávame najmä pre horecu, následne maloobchodné prevádzky a potom máme menšie firmy a zákazníkov, ktorí sú živnostníci. Vo veľkom od nás odoberajú aj ázijské reštaurácie. Ešte pred dvomi rokmi sme síce mali ázijský sortiment, ale aktívne sme ho nepredávali. Od minulého roku máme človeka, ktorý vie perfektne po slovensky, ale je to Číňan, a keď ide do horecy, je to úplne iná diskusia, pretože predáva niečo, čomu rozumie. Potreba ázijského sortimentu na trhu je evidentná. Do budúcnosti by som povedal, že sa u nás budú ázijské reštaurácie vyvíjať veľmi rýchlo. Práve preto tento sortiment ponúkame oveľa viac.
Ako hodnotíte vývoj veľkoobchodu na Slovensku?
Keď sa v roku 2008 začala kríza, vyzeralo to celkom inak, ale dnes je veľkoobchod veľmi zaujímavý predajný kanál. Počas krízy naši zákazníci nevedeli, ako budú fungovať, zatvárali svoj biznis, ale dnes sme vo fáze, keď sa otvárajú nové predajne a ľudia hľadajú cestu, hľadajú iné modely, ako napríklad bistro, do ktorého sa ešte pred pár rokmi nechodilo a dnes je to veľký trend. Vyvíjajú sa nové typy kaviarní a veľkoobchod je v tomto smere veľmi špecifický segment, s ktorým sa dá zaujímavo pracovať a vyvíjať ho, pretože dodáva produkty práve pre maloobchod. Nie je to obyčajný nákup a predaj.
Aktuálne sa veľmi rieši aj nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily a duálne vzdelávanie. Ako je to v Metre?
Duálne vzdelávanie rezonuje už dlhší čas. Sami sa prostredníctvom Slovenskej aliancie moderného obchodu snažíme navštevovať školy a vyhľadávať ľudí, pretože ak by sme to nerobili, obávam sa, že by nám v budúcnos...
Zostáva vám 85% na dočítanie.