Americká spoločnosť McDonald's od januára ponúkne v Spojených štátoch menu s položkami za jeden, dva a tri doláre. Podľa agentúry Reuters tak reaguje na zosilnenie cenovej vojny zo strany konkurenčných značiek.
McDonald's sa tým vracia k politike, ktorú už raz opustil. V roku 2013 zrušil populárne "dolárové menu". Majitelia jeho franšíz si sťažovali, že napríklad predaj dvojitého cheeseburgeru za jeden dolár ohrozuje ich zisky, pripomenula agentúra Reuters.
Nové menu ponúkne od 4. januára nealkoholické nápoje ľubovoľného objemu a cheeseburgery za dolár, malé kávové nápoje McCafé za dva doláre a takzvané Happy Meal menu, alebo trojité cheeseburgery za tri doláre.
Podľa Boba Goldina z americkej poradenskej spoločnosti Pentallect nie je táto stratégia bez rizika. Agentúre Reuters povedal, že zvyšujúce sa výdavky na potraviny a pracovnú silu by mohli z trhu vytlačiť časť majiteľov franšíz, ktorí tento rast nákladov nesú.
Konkurenčný americký reťazec rýchleho občerstvenia s mexickým jedlom Taco Bell má v ponuke približne 20 jednodolárových položiek. Prevádzky Subway potom ponúkajú pätnásťcentimetrové sendviče za 2,99 dolára.
McDonald's podniká aj na Slovensku. Prvé pôsobisko firma otvorila v roku 1995 v Banskej Bystrici.